کنفرانس بین‌المللی توسعه خدمات فنی مهندسی ایران برگزار می‎شود

يکشنبه،۲۶ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۹:۰۳

کنفرانس بین‌المللی توسعه خدمات فنی مهندسی ایران، با هدف تقویت اقتصاد صادرات محور و غیرمتکی به نفت و با حضور نمایندگانی از کشورهای همسایه  اواخر مرداد ماه در تهران برگزار می‎شود.

کنفرانس بین‌المللی توسعه خدمات فنی مهندسی ایران برگزار می‎شود

به گزارش خبرنگار ما، این همایش در روزهای 30 و 31 مرداد با هدف معرفی دستاوردها و توانمندیهای بین المللی شرکتهای ایران درحوزه صادرات و خدمات فنی مهندسی  و پیمانکاری در سالن خلیج فارس در محل دائمی نمایشگاههای بین المللی تهران برگزار می‎گردد.
این همایش دو روزه در رشته های ساختمان ، نفت ، گاز و  پتروشیمی ، عمرانی ، راه و سدسازی ، مخابراتی، برق و نیروگاهی ، ساختمان و تاسیسات و با حضور شرکتهای پیمانکاری عمومی و تخصصی ، شرکتهای مشاوره و نظارت مهندسی ، شرکتهای تامین و تولید تجهیزات ، صنایع و تجهیزات وابسته برگزار خواهد شد. 
پنل تخصصی پرسش و پاسخ با حضور نمایندگان خارجی مدعو، تشکل های مرتبط و مدیران شرکتها از دیگر برنامه‎های جنبی رویداد مذکور است.
صادرات و مباحث مربوط به بازاریابی بین المللی برای شرکتهای صادر کننده خدمات فنی مهندسی ،آخرین قوانین و سیاست گذاریهای داخلی در حمایت از توانمندسازی بخش خدمات فنی مهندسی  و ایجاد راهکار و فرصت تعامل و بحث و گفتگو بر سر معضلات و چالش های بخش خدمات فنی مهندسی با مسئولین و نهادهای مرتبط از محورهای همایش توسعه خدمات فنی مهندسی ایران عنوان شده است.
لازم به ذکر است در این کنفرانس، 5 پنل تخصصی برگزار می‎گردد که با موضوعات زیر تدارک دیده شده است.
پنل اول با موضوع خدمات بانکی و بیمه ای، مسائل مالی، بانکی،بیمه ای ، سرمایه گذاری و فاینانس در خدمات فنی و مهندسی با حضورنماینده بانک مرکزی، نماینده صندوق ضمانت صادرات ایران،نماینده بانک‌توسعه صادرات ایران، نماینده صندوق توسعه ملی، نماینده اتاق بازرگانی،نماینده سازمان توسعه تجارت برگزار می‎گردد.
پنل دوم با موضوع قوانین و‌مقررات در حوزه فنی و مهندسی  برای بررسی آخرین تحولات و تغییرات قوانین ، مقررات و مصوبات در حوزه خدمات فنی و‌مهندسی با حضورنماینده سازمان نظام‌مهندسی، نماینده وزارت راه، نماینده وزارت نیرو، نماینده وزارت نفت، نماینده کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی و نماینده سازمان توسعه تجارت برگزار می‎شود.
در روز دوم، سومین پنل کنفرانس با موضوع صادرات خدمات فنی مهندسی با محوریت بررسی قابلیتهای بازارهای منطقه  جهت صادرات و سرمایه گذاری خدمات فنی مهندسی ایران برگزار می‎گردد که در آن نمایندگانی از کشورهای عراق و افغانستان حضور دارند.
پنل چهارم  نیز با موضوع تشکلهای خدمات فنی و مهندسی در رابطه با  دستاوردها و برنامه ها و چشم انداز فعالیتهای  تشکلهای تخصصی است که با حضور نمایندگان تشکلهای حامی کنفرانس برپامی‎گردد.
موضوع آخرین پنل این رویداد دو روزه، مناقصات داخلی و خارجی است که با برگزاری کارگاه آموزشی برای آشنایی با چگونگی و نحوه شرکت در مناقصات بین المللی و عقد قرارداد تشکیل می‎شود. در این برنامه، نمایندگانی از اتاق بازرگانی ایران ، وزارت خارجه، سازمان نظام مهندسی ،نماینده سازمان توسعه تجارت، وزارت نیرو، وزارت نفت، وزارت راه و شهر سازی و سازمان برنامه و بودجه حضور دارند.
وزارت صنعت ، معدن و تجارت، وزارت نفت  ،وزارت نیرو ، وزارت راه و شهرسازی، سازمان نظام مهندسی ساختمان، ستاد بازسازی عتبات عالیات، سندیکای شرکتهای ساختمانی ایران، اتحادیه صادر کنندگان فرآورده های نفت ، گاز و پتروشیمی ایران، فدراسیون صادرات انرژی و صنایع وابسته ایران، انجمن شرکتهای مهندسی و ساخت صنایع نفت و نیرو،شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور،انجمن شرکتهای راهسازی ایران،انجمن تونل ایران، انجمن برق آبی ایران،انجمن مدیریت پروژه ایران،انجمن صادرکنندگان خدمات فنی مهندسی ایران،انجمن سازندگان تجهیزات صنعت نفت ایران ،انجمن شرکتهای مهندسی و پیمانکاری نفت،گاز و پتروشیمی ،انجمن مهندسی گاز ایران،کمیته ملی سدهای بزرگ ایران وانجمن آب و فاضلاب ایران از حامیان این رویداد هستند.
بنا به گزارش دبیرخانه کنفرانس، به حاضرین در پنل های تخصصی، گواهینامه اعطا میگردد . علاقمندان جهت آگاهی و اخذ اطلاعات بیشتر می‎توانند با دبیرخانه کنفرانس با شماره  02188481327 تماس بگیرند.