روند شاخص بورس نزولی شد

شنبه،۰۱ تير ۱۳۹۸ - ۲۰:۱۷

شاخص کل در بازار بورس امروز یک هزار و ۱۵ واحد افت داشت که در نهایت این شاخص به رقم ۲۳۳ هزار و ۸۶۴ واحد رسید.

بر اساس گزارش بورس در معاملات امروز دو میلیارد و ۷۶۲ میلیون سهم، حق تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۹ هزار و ۶۴۸ میلیارد ریال در ۲۱۲ هزار نوبت داد و ستد شد.

همچنین شاخص کل (هم وزن) با ۹۳۶ واحد کاهش به ۵۵ هزار و ۳۲۴ واحد و شاخص قیمت (هم وزن) با ۶۴۱ واحد کاهش به ۳۷ هزار و ۸۵۵ واحد رسیدند.

شاخص آزاد شناور نیز با یک هزار و ۳۶۴ واحد کاهش به رقم ۲۶۳ هزار و ۴۳۲ واحد رسید، شاخص بازار اول ۳۳۷ واحد و شاخص بازار دوم سه هزار و ۸۸۷ واحد کاهش داشتند.

علاوه بر این در بین همه نمادها، پالایش نفت اصفهان (شپنا) با ۱۱۳ واحد، شرکت ارتباطات سیار ایران (همراه) با ۱۰۶ واحد و پتروشیمی خارک (شخارک) با ۶۹ واحد بیشترین تأثیر مثبت را بر شاخص کل داشتند.

در مقابل نماد صنایع پتروشیمی خلیج فارس (فارس) با ۲۰۲ واحد، گروه مپنا (سهامی عام) (رمپنا) با ۱۰۵ واحد، ایران خودرو (خودور) با ۹۲ واحد و پتروشیمی مبین (مبین) با ۸۸ واحد از جمله گروه‌هایی بودند که افت شاخص بورس را رقم زدند.

بر پایه این گزارش، در بین نمادهای امروز نماد بانک تجارت، سایپا، ایران خودرو، بانک پاسارگاد، فولاد مبارکه اصفهان، گروه مپنا (سهامی عام) و سیمان فارس و خوزستان در گروه نمادهای پربیننده قرار داشتند.

گروه خودرو در معاملات امروز صدرنشین برترین گروه‌های صنعت شد و در این گروه ۸۰۳ میلیون و ۸۳۴ هزار برگه سهم به ارزش یک هزار و ۵۹۳ میلیارد ریال داد و ستد شد.

آخرین وضعیت شاخص فرابورس

شاخص فرابورس نیز امروز نزدیک به ۱۱ واحد افت داشت و بر روی کانال دو هزار و ۹۶۶ واحد ثابت ماند.

همچنین در این بازار یک میلیارد و ۳۳۴ میلیون برگه سهم به ارزش بیش از ۶ هزار و ۵۱۹ میلیارد ریال داد و ستد شد.

نماد سنگ آهن گهرزمین (کگهر) و س. توسه و عمران استان کرمان (کرمان) بیشترین تأثیر مثبت را بر شاخص این بازار داشتند.

در مقابل پتروشیمی مارون (مارون)، پتروشیمی زاگرس (زاگرس)، هلدینگ صنایع معدنی خاورمیانه (میدکو)، گروه سرمایه گذاری میراث فرهنگی (سمگا) و صنایع ماشین‌های اداری ایران (مادیرا) مانع از رشد بیشتر این شاخص شدند.