مراسم تودیع و معارفه مدیران خانه تئاتر برگزار شد

سه شنبه،۲۶ تير ۱۳۹۷ - ۱۸:۵۱

مراسم تودیع و معارفه مدیران خانه تئاتر با حضور مجتبی حسینی معاون هنری وزارت ارشاد برگزار شد.

مراسم تودیع و معارفه مدیران خانه تئاتر برگزار شد

مراسم تودیع و معارفه مدیران جدید خانه تئاتر با حضور مجتبی حسینی معاون هنری وزارت ارشاد. شهرام کرمی مدیر مرکز هنر‌های نمایشی، رجبی معمار مدیرعامل خانه هنرمندان، کوروش زارعی مدیر حوزه هنری. راسخ راد مدیر اداره تئاتر، نیلی مدیر انجمن نمایش و ... در عمارت جدید خانه تئاتر برگزار شد.

در ابتدای این مراسم، ایرج راد از اعضای خانه تئاتر گفت: خانه تئاتر مسائل و مشکلات زیادی را پشت سر گذاشته است. اما ما در تمامی این سال‌ها تصمیم گرفتیم، تنها یک کار را انجام دهیم و آن اینکه سرمان را پایین بیندازیم و فقط کار کنیم. بدون اینکه اطلاع رسانی کرده باشیم.

وی افزود: در گذشته برخی سعی در عدم شکل گیری تشکل‌های تئاتری داشتند؛ ولی ما خانه تئاتر را راه انداختیم و سعی کردیم آنچه انجام می‌دهیم را در بوق و کرنا نکنیم. برای مثال همین ساختمان جدید خانه تئاتر؛ اگر تصمیم راه اندازی آن رسانه ای می شد، مطمئن باشید در مرحله گودبرداری متوقف می ماند. متاسفانه در این سال‌ها خیلی از مدیران فرهنگی مانع فعالیت بهتر ما شدند.

راد در ادامه درباره دیگر مشکلات تئاتری ها گفت: یکی از اشکالات بزرگ هنر به رسمیت شناخته نشدن آن است؛  الان تقریباً دو هفته است که جلساتی در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی پیگیری می شود تا امنیت شغلی هنرمندان را به نتیجه رسانده و از این به بعد قانونمند عمل کنیم. تا پیش از این دستاور‌های ما در خانه تئاتر مقطعی بود؛ چون اعمال قدرت شخصی بود و نه قانونی. اما از حالا، استقلال خانه تئاتر تا زمانی که پابرجاست مال تک تک تئاتری هاست.

وی درباره برخی تغییرات خانه تئاتر در دوره جدید بیان کرد: تحول دیگر در خانه تئاتر علاوه بر قانونمندی، تغییر هیئت مدیره آن بود که مشغول برنامه ریزی امور هستند. تصمیم بعدی ما برای پیشبرد امور، انتخاب مدیرعاملی غیر از خانه تئاتر بود. من به نمایندگی از اعضای خانه تئاتر، از تلاش اصغر همت مدیر سابق خانه تئاتر تشکر می کنم. شهرام گیل آبادی به دلیل رابطه نزدیکی که با چند عضو از اعضای هیئت مدیره داشت و البته همه ما به توانایی او واقف بودیم، برای اداره خانه تئاتر در دوره جدید انتخاب شد.  آنچه بیش از همه بر آن تاکید داریم تقویت تشکل‌های تئاتری و ارتباط بهتر و بیشتر با رسانه ها برای اطلاع رسانی امور است.