شریعتمداری: دنبال مدیری توانمند برای مدیرعاملی تامین اجتماعی بودیم

چهارشنبه،۰۵ تير ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۰

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی درباره علت تاخیر در معرفی مدیرعامل تامین اجتماعی گفت: تامین اجتماعی باید از مدیریتی توانمند برخوردار باشد که مورد اعتماد و وثوق جمع کثیری از اعضای دولت بوده و بتواند امور را پیش ببرد.

شریعتمداری: دنبال مدیری توانمند برای مدیرعاملی تامین اجتماعی بودیم

محمد شریعتمداری در حاشیه مراسم تودیع و معارفه مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی در جمع خبرنگاران افزود: هرچند در دوره سرپرستی آقای محمد حسن زدا شاهد تلاشهای درخور تحسین و شایسته در این سازمان بودیم.
وی تصریح کرد: برای انتخاب مدیر عامل جدید سازمان تامین اجتماعی باید منتظر پیشنهاد هیات امنای این سازمان می شدیم که فرد مناسبی برای این سازمان تعیین کنند تا در نهایت حکم وی از سوی این وزارتخانه صادر شود.
وی خاطرنشان کرد: اگرچه مدیریت سطوح عالی کشور نیز درباره سازمان تامین اجتماعی و مدیر عامل آن دغدغه های داشتند که خوشبختانه پس از یک دوره مشورت و بررسی طولانی گزینه های مختلفی پیشنهاد داده شد.
شریعتمداری ادامه داد: در آخرین جلسه هیات امنای سازمان تامین اجتماعی نیز آقای سالاری به عنوان پیشنهاد قطعی مطرح و تایید شد. امید است وی با قوت همه اهداف سازمان را با کمک نیروهای خدوم و شرکای تامین اجتماعی پیش ببرد و گام های موثری در ارائه خدمات بردارد.
وی اضافه کرد: سازمان تامین اجتماعی به واسطه خدمات گسترده ای که دارد ۴٢ میلیون نفر از خدمات این سازمان بهره مند هستند. البته امروز از تیمی قوی در اداره امور برخوردار هستیم و به طور یقین مجموعه تامین اجتماعی و سرپرست سابق آن در کنار ماست و این وزارتخانه نیز با قوت بیشتری در کنار مردم است.
شریعتمداری همچنین درباره مطالبات تامین اجتماعی از دولت نیز گفت: این مطالبات در طول زمان ایجاد شده و سالانه بر میزان این مطالبات افزوده می شود. تکالیفی برای دولت در این زمینه معین شده است و در قانون بودجه نیز مورد توجه قرار گرفته که اگر عملیاتی شود می توانیم بتدریج نسبت به حل مشکلات تامین اجتماعی اقدام کنیم.
شریعتمداری درباره میزان این مطالبات اظهار داشت: در میزان آن مناقشه هست و فصل الخطاب سازمان حسابرسی کل کشور است که تا سال ۹۴ میزان طلب از دولت ۸۰ هزار میلیارد تومان قطعی برآورد شده و برای محاسبه ادامه آن هم اقدام می شود.
مصطفی سالاری مدیر عامل جدید سازمان تامین اجتماعی امروز سه شنبه با حکم شریعتمداری وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و با تأیید هیات امنای سازمان تامین اجتماعی به عنوان سی و پنجمین مدیرعامل این سازمان از زمان تاسیس آن منصوب شد.