مهاجرت مستاجران پایتخت، اجاره بهای شهرهای اطراف تهران را بالا برد

سه شنبه،۱۱ تير ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۹

یک مشاور املاک ساکن شهر شهریار گفت: افزایش مهاجرت مستاجران از پایتخت، قیمت‌ها را در شهرهای اطراف تهران بالا برده است؛ به گونه ای که مستاجران قدیمی این شهرک‌ها از عهده‌ی قیمت‌های جدید برنمی آیند.

مهاجرت مستاجران پایتخت، اجاره بهای شهرهای اطراف تهران را بالا برد

«علی محمدی شهروند» ساکن شهریار از خیابان نشین شدن یکی از مستأجران منطقه شاهدشهر شهریار به دلیل عدم تمکن مالی برای تمدید قرارداد سالیانه خود خبر داد.

وی با اشاره به ناتوانی مستاجران مسکن مهر این منطقه برای تمدید قرارداد اجاره خود، گفت: مردم این منطقه قدرت هماهنگ شدن با افزایش نرخ اجاره بها را ندارند.

محمدی توضیح داد: مستأجر یکی از بلوک‌های مسکن مهر شاهدشهر شهریار چهار روز است که با اسباب و وسیله خود در خیابان به سر می‌برد. او سال گذشته خانه ۷۰ متری خود را با ودیعه ۱۵ میلیونی رهن کرده بود که امسال و در پی ناتوانی برای اضافه کردن رقم ۲۵ میلیون به ودیعه سال قبل و رسیدن موعد پایان قرارداد اکنون در کوچه به سر می‌برد.

شاهد شهر یکی از شهرهای استان تهران است. این شهر در بخش مرکزی شهرستان شهریار قرار دارد.

محمدی با توضیح اینکه متأسفانه موج گرانی خانه به این منطقه هم رسیده است، گفت: این در حالی است که مردم این منطقه قدرت هماهنگ شدن با افزایش نرخ اجاره بها را ندارند.

طاهری فرماندار شهرستان شهریار نیز یک ماه پیش و در مراسم ساخت و احدث ۲۰۹۹ واحد مسکونی در شهر اندیشه، با بیان اینکه شهرستان شهریار و شهر اندیشه ظرفیت و پتانسیل بسیار خوبی به منظور تولید مسکن دارد، گفته بود: ۲۵ هکتار زمین باقیدر اختیار کمیته امداد وجود دارد که اگر مساعدت‌های لازم صورت بپذیرد و در آن زمین ساخت و سازی انجام شود، در بهبود وضعیت مسکن تأثیر بسزایی خواهد داشت.

او گفته بود که سرریز جمعیت از پایتخت به این مناطق باعث افزایش قیمت‌ها و درعین حال کاهش تعداد مسکن شده است.

خسرو میرزایی مشاور املاکی مستقر در یکی از شهرک‌های مسکونی شهریار (شهرک شاهد) نیز به خبرنگار ما گفت: از بهار امسال با حجم تقاضای زیادی برای اجاره نشینی و حتی خرید ملک در این منطقه مواجه هستیم.

وی گفت: مستأجران متقاضی رهن واجاره بیشتر به چشم ما تازه وارد می آیند و به نظر می‌رسد مستأجران قدیمی پایتخت هستند که در پی گرانی مسکن به شهرهای اطراف از جمله شهریار روی آورده‌اند.

وی از افزایش چند برابری قیمت‌ها در این محله خبر داد و گفت: با وجود افزایش نرخ‌های اجاره و خواست مالکان برای انعقاد قراردادهای جدید با نرخ‌های بالاتر، باز هم تعداد تقاضا از عرضه بیشتر است و در حال حاضر خانه‌های بدون مستأجر به کمتر ازعدد انگشتان دست می‌رسد.

میرزایی ادامه می‌دهد: یک واحد ۸۴ متری در شهرک شاهد شهریار که در سال گذشته به مبلغ ۳۵ میلیون تومان رهن شده بود اکنون ۶۰ میلیون تومان رهن داده می‌شود.

وی اضافه کرد: مستأجران بومی این منطقه توان پرداخت این رقم‌ها را ندارند اما از آنجایی که نمی‌توانند با ودیعه سال قبلخانه‌ای برای خود تهییه کنند سعی می‌کنند از مالکان تخفیف بگیرند و قرارداد خود را تمدید کنند.

به گفته میرزایی افزایش مهاجرت مستاجران از پایتخت، قیمت‌ها را در شهرهای اطراف تهران بالا برده است طوری که مستاجران قدیمی این شهرک‌ها از عهده‌ی قیمت‌های جدید برنمی آیند.