شاخص بورس در یک قدمی کانال ۲۵۰ هزار واحد

دوشنبه،۱۷ تير ۱۳۹۸ - ۱۶:۵۶

شاخص کل در بازار بورس امروز ۲ هزار و ۸۰۵ واحد رشد داشت که در نهایت این شاخص به رقم ۲۴۹ هزار و ۲۵۲ واحد رسید.

شاخص بورس در یک قدمی کانال ۲۵۰ هزار واحد

براساس معاملات امروز پنج میلیارد و ۱۲۷ میلیون سهم، حق تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۱۳ هزار و ۴۰ میلیارد ریال در ۲۸۲ هزار نوبت داد و ستد شد.

همچنین شاخص کل (هم وزن) با یک هزار و ۲۶۰ واحد افزایش به ۶۱ هزار و ۳۱۶ واحد و شاخص قیمت (هم وزن) با ۸۵۷ واحد رشد به ۴۱ هزار و ۷۲۲ واحد رسیدند.

شاخص آزاد شناور نیز با سه هزار و ۱۱۰ واحد رشد به رقم ۲۷۹ هزار و ۸۰۶ واحد رسید، شاخص بازار اول ۲ هزار و ۱۲۳ واحد و شاخص بازار دوم پنج هزار و ۳۲۷ واحد افزایش داشتند.

علاوه براین در بین تمامی نمادها، فولاد مبارکه اصفهان (فولاد) با ۲۷۹ واحد، صنایع پتروشیمی خلیج فارس (فارس) با ۲۲۸ واحد، و پتروشیمی پارس (پارس) با ۲۲۵ واحد، گروه مدیریت سرمایه گذاری امید (وامید) با ۲۲۳ واحد، معدنی و صنعتی گل گهر (کگل) با ۲۰۴ واحد، معدنی و صنعتی چادرملو (کچاد) با ۱۴۲ واحد و بانک پاسارگاد (وپاسار) با ۱۰۴ واحد بیشترین تأثیر مثبت را بر شاخص کل داشتند.

در مقابل پتروشیمی جم (جم) با ۹۷ واحد، ملی صنایع مس ایران (فملی) با ۳۷ واحد، پتروشیمی فناران (شفن) با ۲۶ واحد و پالایش نفت اصفهان (شپنا) با ۲۵ واحد از جمله گروه‌هایی بودند که افت شاخص بورس را رقم زدند.

برپایه این گزارش، در بین نمادهای امروز نماد بانک تجارت، سایپا، ایران خودرو، لیزینگ رایان سایپا، پارس خودرو، سیمان فارس و خوزستان، فولاد مبارکه اصفهان و پتروشیمی شازند در گروه نمادهای پربیننده قرار داشتند.

گروه شیمیایی در معاملات امروز صدرنشین برترین گروه‌های صنعت شد و در این گروه ۲۲۱ میلیون و ۸۱۱ هزار برگه سهم به ارزش یک هزار و ۷۳ میلیارد ریال داد و ستد شد.

آخرین وضعیت شاخص فرابورس

شاخص فرابورس نیز امروز بیش از ۱۷ واحد رشد داشت و بر روی کانال سه هزار و ۲۱۸ واحد ثابت ماند.

همچنین در این بازار یک میلیارد و ۶۶۵ میلیون برگه سهم به ارزش بیش از ۹ هزار و ۴۹۳ میلیارد ریال داد و ستد شد.

نماد هلدینگ صنایع معدنی خاورمیانه (میدکو)، تولید نیروی برق دماوند (دماوند) و صنایع ماشین های اداری ایران (مادیرا) بیشترین تأثیر مثبت را بر شاخص این بازار داشتند.

در مقابل فولاد هرمزگان جنوب (هرمز)، سنگ آهن گهرزمین (کگهر)، بانک دی (دی)، و توسعه و عمران استان کرمان (کرمان) مانع از رشد بیشتر این شاخص شدند.