نمایشگاه فرصت های ساخت داخل و رونق تولید

سه شنبه،۱۸ تير ۱۳۹۸ - ۱۹:۵۰

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه برگزاری نمایشگاه «فرصت های ساخت داخل و رونق تولید» آثار داخلی و بین المللی دارد، گفت: این نمایشگاه می تواند در خنثی سازی تحریمها علیه ایران موثر باشد.

نمایشگاه فرصت های ساخت داخل و رونق تولید

علی ادیانی نماینده قائمشهر، سوادکوه و سیمرغ در مجلس شورای اسلامی با اشاره به نخستین نمایشگاه فرصت های ساخت داخل و رونق تولید که از 27 تا 30 تیر ماه در محل نمایشگاه های بین المللی تهران برگزار می شود، گفت: اینگونه نمایشگاهها چندین ویژگی خاص و مهم دارند که می تواند برای اقتصاد کشور و بهبود وضعیت اقتصادی مفید باشد.

وی به نمایش گذاشتن ظرفیت ها و پتانسیل ها را ویژگی اصلی این نمایشگاه ذکر کرد و افزود: در این نمایشگاه ظرفیت ها، توانمندیها و پتانسیل های داخل یک جا به نمایش گذاشته می شود و وقتی تمام ظرفیت ها در یک مکان و در زمان خاص توسط تولید کنندگان به نمایش گذاشته شود، مردم به توانمندی داخل واقف می شوند.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با اشاره به نقش این نمایشگاه در خنثی سازی تحریمها علیه ایران افزود: این نمایشگاه توانممندی ها و ظرفیت های داخلی سازی قطعات را به جهانیان معرفی خواهد کرد.

وی با بیان اینکه گام اول در اقتصاد مقاومتی شناخت مجموعه تولیدات داخل است، گفت: این نمایشگاه خود مصداق تقویت اقتصاد مقامتی است و می تواند در رونق تولید، اقتصاد مقاومتی و برنامه اقتصادی کشور نقش بسزایی داشته باشد و این از دیگر مزیت های برگزاری این نمایشگاه خواهد بود.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با مثبت ارزیابی کردن اقدام وزارت صنعت، معدن و تجارت در برگزاری نخستین نمایشگاه فرصت های ساخت داخل و رونق تولید گفت: در کنار وزارت صمت دیگر وزارتخانه ها اقتصادی، نهادها، سازمانها می توانند مجموعه ظرفیت و توانمندیهای خود در حوزه انرژی، خودرو و زیر ساخت ها را به نمایش بگذارند.

نائب رئیس فراکسیون تولید و اشتغال مجلس نیز برگزاری نمایشگاه «فرصت های ساخت داخل و رونق تولید» را یک اقدام ارزنده، مثبت و مورد حمایت مجلس دانست.

علی گلمرادی نماینده بندر ماهشهر، بندر امام خمینی (ره) امیدیه و هندیجان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به نخستین نمایشگاه فرصت های ساخت داخل و رونق تولید که از 27 تا 30 تیر در محل نمایشگاه های بین المللی تهران برگزار می شود، گفت: امروز رونق تولید در کشور بعنوان شعار سال، مورد تاکید مقام معظم رهبری،یک ضرورت است.

وی تاکید کرد: رونق تولید در راستای اقتصاد مقاومتی، تحقق برنامه ششم توسعه کشور، بهبود وضعیت معیشت مردم، اشتغال و کسب کار است و هر اقدام و برنامه ای که به این سیاست کمک کند باید مورد توجه و حمایت واقع شود.

نائب رئیس فراکسیون تولید و اشتغال مجلس با بیان اینکه برگزاری این نوع نمایشگاهها برای نشان دادن توانمندیها و ظرفیت های داخل است، تصریح کرد: برپایی این نمایشگاهها در راستای حمایت از تولید و تولید کننده داخلی است.

وی با بیان اینکه اقدام وزارت صنعت، معدن و تجارت در برگزاری «نمایشگاه فرصت های ساخت داخل و رونق تولید» کار ارزنده و مثبتی است، افزود: این اقدام باید مورد حمایت همه دستگاهها، نهادها و مسئولین قرار گیرد.

نائب رئیس فراکسیون تولید و اشتغال مجلس گفت: قطعا مجلس شورای اسلامی از این اقدام وزارت صنعت، معدن و تجارت حمایت می کند و دولت هم باید از مسئولین و دست اندرکاران این اقدام حمایت کند.

گلمرادی گفت: حضور مسئولین در این نمایشگاه می تواند نشانه اهمیت دادن مسئولین به صنعت داخل و ایجاد انگیزه برای رونق تولید باشد.

نخستین نمایشگاه فرصت های ساخت داخل و رونق تولید از 27 تا 30 تیر ماه در محل نمایشگاه های بین المللی تهران برگزار می شود.