شاخص بورس 905 واحد رشد کرد

چهارشنبه،۱۹ تير ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۰

شاخص کل در بازار بورس امروز ۹۰۵ واحد رشد داشت که در نهایت این شاخص به رقم ۲۴۹ هزار و ۶۲۲ واحد رسید.

شاخص بورس 905 واحد رشد کرد

بر اساس معاملات امروز سه میلیارد و ۴۴ میلیون سهم، حق تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۹ هزار و ۸۸۵ میلیارد ریال در ۲۹۲ هزار نوبت داد و ستد شد.

همچنین شاخص کل (هم وزن) با ۳۷۹ واحد افزایش به ۶۱ هزار و ۸۰۹ واحد و شاخص قیمت (هم وزن) با ۲۵۷ واحد رشد به ۴۲ هزار و ۴۳ واحد رسید.

شاخص آزاد شناور نیز با ۷۱۱ واحد رشد به رقم ۲۷۹ هزار و ۵۰۰ واحد رسید، شاخص بازار اول یک هزار و ۱۹ واحد و شاخص بازار دوم ۲۱۵ واحد افزایش داشتند.

علاوه براین در بین تمامی نمادها، گروه مدیریت سرمایه گذاری امید (وامید) با ۲۳۶ واحد، گروه مپنا (سهامی عام) با ۲۱۱ واحد، پتروشیمی خارک (شخارک) با ۱۱۶ واحد، معدنی و صنعتی چادرملو (کچاد) با ۱۰۹ واحد و سرمایه گذاری غدیر (وغدیر) با ۹۷ واحد بیشترین تأثیر مثبت را بر شاخص کل داشتند.

در مقابل مخابرات ایران (اخابر) با ۱۰۲ واحد و صنایع پتروشیمی خلیج فارس (فارس) با ۹۴ واحد از جمله گروه‌هایی بودند که افت شاخص بورس را رقم زدند.

برپایه این گزارش، در بین نمادهای امروز پلی پروپیلن جم، نماد بانک تجارت، سایپا، ایران خودرو، پارس خودرو، فولاد مبارکه اصفهان و پتروشیمی شازند در گروه نمادهای پربیننده قرار داشتند.

گروه خودرو در معاملات امروز صدرنشین برترین گروه‌های صنعت شد و در این گروه ۴۸۸ میلیون و ۹۲۴ هزار برگه سهم به ارزش یک هزار و ۵۶ میلیارد ریال داد و ستد شد.

آخرین وضعیت شاخص فرابورس

شاخص فرابورس نیز امروز بیش از ۳۲ واحد رشد داشت و بر روی کانال سه هزار و ۲۵۴ واحد ثابت ماند.

همچنین در این بازار ۲ میلیارد و ۲۸۴ میلیون برگه سهم به ارزش بیش از ۱۰ هزار و ۶۷۱ میلیارد ریال داد و ستد شد.

نماد هلدینگ صنایع معدنی خاورمیانه (میدکو)، تولید نیروی برق دماوند (دماوند) و سنگ آهن گهرزمین (مادیرا) بیشترین تأثیر مثبت را بر شاخص این بازار داشتند.

در مقابل فولاد هرمزگان جنوب (هرمز)، سنگ آهن گهرزمین (کگهر)، بانک دی (دی)، و توسعه و عمران استان کرمان (کرمان) مانع از رشد بیشتر این شاخص شدند.