شاخص بورس امروز ۹۸۳ واحد رشد کرد

شنبه،۲۲ تير ۱۳۹۸ - ۲۰:۳۸

شاخص کل در بازار بورس امروز ۹۸۳ واحد رشد داشت که در نهایت این شاخص به رقم ۲۵۰ هزار و ۶۰۵ واحد رسید.

شاخص بورس امروز ۹۸۳ واحد رشد کرد

براساس معاملات امروز بیش از پنج میلیارد و ۳۱۵ میلیون سهم، حق تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۲۰ هزار و ۷۳۶ میلیارد ریال در ۹۴۰ هزار نوبت داد و ستد شد.

همچنین شاخص کل (هم وزن) با ۶۹ واحد افزایش به ۶۱ هزار و ۸۷۸ واحد و شاخص قیمت (هم وزن) با ۴۷ واحد رشد به ۴۲ هزار و ۴۹ واحد رسیدند.

شاخص آزاد شناور نیز با ۹۰۷ واحد رشد به رقم ۲۸۰ هزار و ۴۰۷ واحد رسید، شاخص بازار اول ۶۸۰ واحد و شاخص بازار دوم دو هزار و ۱۵۵ واحد افزایش داشتند.

علاوه بر این در بین تمامی نمادها، معدنی و صنعتی چادرملو (کچاد) با ۲۱۸ واحد، پالایش نفت تهران (شتران) با ۱۸۲ واحد، معدنی و صنعتی گل گهر (کگل) با ۱۴۱ واحد و پالایش نفت اصفهان (شپنا) با ۱۱۴ واحد بیشترین تأثیر مثبت را بر شاخص کل داشتند.

در مقابل گروه مدیریت سرمایه گذاری امید (وامید) با ۱۶۲ واحد، فولاد مبارکه اصفهان (فولاد) با ۱۱۳ واحد و ملی صنایع مس ایران (فملی) با ۱۱۱ واحد از جمله گروه‌هایی بودند که افت شاخص بورس را رقم زدند.

برپایه این گزارش، در بین نمادهای امروز نماد بانک تجارت، سایپا، ایران خودرو، پتروشیمی شازند، فولاد مبارکه اصفهان، سیمان فارس و خوزستان و سرمایه گذاری خوارزمی در گروه نمادهای پربیننده قرار داشتند.

گروه شیمیایی در معاملات امروز صدرنشین برترین گروه‌های صنعت شد و در این گروه ۱۴۵ میلیون و ۱۶۵ هزار برگه سهم به ارزش یک هزار و ۲۱۴ میلیارد ریال داد و ستد شد.

آخرین وضعیت شاخص فرابورس

شاخص فرابورس نیز امروز نزدیک به دو واحد رشد داشت و بر روی کانال سه هزار و ۲۵۶ واحد ثابت ماند.

همچنین در این بازار یک میلیارد و ۹۳۱ میلیون برگه سهم به ارزش بیش از ۹ هزار و ۳۸۱ میلیارد ریال داد و ستد شد.

نماد تولید نیروی برق دماوند (دماوند)، هلدینگ صنایع معدنی خاورمیانه (میدکو) و پتروشیمی زاگرس (زاگرس) بیشترین تأثیر مثبت را بر شاخص این بازار داشتند.

در مقابل پتروشیمی مارن (مارون)، سهامی ذوب آهن اصفهان (ذوب)، سنگ آهن گهرزمین (کگهر) و فولاد هرمزگان جنوب (هرمز) مانع از رشد بیشتر این شاخص شدند.