شاخص بورس سبزپوش شد

چهارشنبه،۲۶ تير ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۰

شاخص کل در بازار بورس امروز ۵۲۲ واحد رشد داشت و در نهایت این شاخص به رقم ۲۴۶ هزار و ۷۹۰ واحد رسید.

شاخص بورس سبزپوش شد

براساس معاملات امروز بیش از سه میلیارد و ۳۴۱ میلیون سهم، حق تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۱۱ هزار و ۴۹ میلیارد ریال در ۳۵۹ هزار نوبت داد و ستد شد.

همچنین شاخص کل (هم وزن) با ۱۲۶ واحد کاهش به ۵۹ هزار و ۹۵۹ واحد و شاخص قیمت (هم وزن) با ۸۵ واحد افت به ۴۰ هزار و ۶۰۹ واحد رسیدند.

شاخص آزاد شناور نیز با ۲۳۳ واحد افزایش به رقم ۲۷۴ هزار و ۸۸۴ واحد رسید، شاخص بازار اول ۳۶۳ واحد و شاخص بازار دوم هزار و ۱۳۱ واحد افزایش داشتند.

علاوه بر این در بین تمام نمادها، مخابرات ایران (اخابر) با ۱۹۳ واحد، صنایع پتروشیمی خلیج فارس (فارس) با ۱۴۰ واحد، سرمایه‌گذاری غدیر (وغدیر) با ۱۱۲ واحد، توسعه معادن و فلزات (ومعادن) با ۸۳ واحد، س. نفت و گاز پتروشیمی تامین (تاپیکو) با ۷۳ واحد و پتروشیمی نوری (نوری) با ۷۲ واحد بیشترین تأثیر مثبت را بر شاخص کل داشتند.

در مقابل معدنی و صنعتی گل گهر (کگل) با ۱۰۱ واحد، کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران (حکشتی) با ۵۳ واحد، سرمایه‌گذاری ملی ایران (ونیکی) با ۴۹ واحد، پتروشیمی جم (جم) با ۴۹ واحد و فولاد مبارکه اصفهان (فولاد) با ۴۸ واحد و از جمله گروه‌هایی بودند که افت شاخص بورس را رقم زدند.

برپایه این گزارش، در بین نمادهای امروز نماد بانک تجارت، سایپا، ایران خودرو، فولاد مبارکه اصفهان، بانک صادرات ایران، گروه مپنا (سهامی عام) و بانک پاسارگاد در گروه نمادهای پربیننده قرار داشتند.

گروه شیمیایی در معاملات امروز صدرنشین برترین گروه‌های صنعت شد و در این گروه ۱۶۶ میلیون و ۷۷۶ هزار برگه سهم به ارزش یک هزار و ۹۵۴ میلیارد ریال داد و ستد شد.

آخرین وضعیت شاخص فرابورس

شاخص فرابورس نیز امروز ۱۹ واحد رشد داشت و بر روی کانال سه هزار و ۲۰۶ واحد ثابت ماند.

همچنین در این بازار یک میلیارد و ۶۷۴ میلیون برگه سهم به ارزش بیش از هفت هزار و ۹۱۳ میلیارد ریال داد و ستد شد.

در بین همه نمادها، پتروشیمی زاگرس (زاگرس)، سنگ آهن گهرزمین (کگهر)، فولاد هرمزگان جنوب (هرمز) و تولید برق عسلویه مپنا (بمپنا) بیشترین تأثیر مثبت را بر شاخص این بازار داشتند.

در مقابل نماد هلدینگ صنایع معدنی خاورمیانه (میدکو)، پتروشیمی مارون (مارون)، توسعه و عمران استان کرمان (کرمان) مانع از رشد بیشتر این شاخص شدند.