گردهمایی پیشگامان اقتصاد دانش بنیان در حوزه سلامت

چهارشنبه،۰۹ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۸

نخستین مجمع پیشگامان اقتصاد دانش بنیان، 19 مرداد امسال در تهران برگزار می‎گردد.

گردهمایی پیشگامان اقتصاد دانش بنیان در حوزه سلامت

به گزارش خبرنگار اقتصاد کارا، نخستین مجمع پیشگامان اقتصاد دانش بنیان با موضوع سلامت با حضور وزیر بهداشت و درمان، رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی، معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، رئیس صندوق ضمانت صادرات، مدیران عامل شرکت‎های دانش‌بنیان و نمایندگان سایر نهادهای تاثیرگذار و همچنین کنشگران کلیدی زیست بوم نوآوری حوزه سلامت کشور برگزار می‎گردد.

این مجمع، با هدف ارتقاء نقش و تاثیر شرکت‎های دانش بنیان و پیشگام در رفع چالش‎های توسعه اقتصادی برگزار خواهد شد و بدنبال آن است دربسترسازی برای شبکه‎سازی و خلق راهکارهای جمعی با مشارکت چندجانبه نقش اثرگذار ایفاء نماید.

برنامه پیشگامان اقتصاد دانش بنیان با همکاری مشترک معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و صندوق نوآوری و شکوفایی در سه بخش سلامت، صنعت و اقتصاد دیجیتال برگزار خواهد شد. مجمع پیش رو، نخستین گردهمایی از سه مجمع طراحی شده است.

بنا به اطلاعات دریافتی، 130 شرکت از 4300 شرکت دانش بنیان، در فهرست پیشگامان اقتصاد دانش بنیان قرار دارند. شاخص انتخاب شرکتهای پیشگام؛ میزان "درآمد یا فروش، صادرات، اشتغال‎زایی، توسعه فناوری و نوآوری" است.

لازم به ذکر است در سالهای اخیر، شرکتهای داخلی در زمینه ساخت تجهیزات پزشکی، درمانی و دارویی رشد قابل توجهی داشته‎اند. بطوریکه بسیاری از نیازهای کشور که پیشتر با ارزبری تامین می‎شد، مرتفع گردیده است. تداوم روند حمایتی و توانمندسازکردن این بخش مهم در کشور، می‎تواند برخی کاستی‎های دیگر را کاهش دهد. موفقیت در صادرات هم با وجود تنگناهای موجود که ناشی از شرایط تحریم است، یکی از افتخارات شرکت‎های دانش بنیان در حوزه سلامت است. معاونت علمی و فناوری و صندوق نوآوری و شکوفایی در سالهای اخیر تلاش بیشتری برای رفع موانع فعالیت شرکت‎های بزرگ دانش بنیان و افزایش ضریب توسعه تاب‎آور و قدرتمند کشور مصروف داشته‎اند.‎