حذف ۴ صفر از پول ملی مبادلات را آسان می‌کند

يکشنبه،۱۳ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۸

مدیرعامل بانک توسعه صادرات گفت: حذف چهار صفر با توجه به اینکه ایران در شرایط تورمی قرار دارد، باعث سهولت در معاملات و افزایش ارزش پول می‌شود البته بسیار مهم است که با حذف صفرها به دنبال ایجاد ثبات اقتصادی باشیم.

حذف ۴ صفر از پول ملی مبادلات را آسان می‌کند

علی صالح‌آبادی در جلسه هم‌اندیشی با صادرکنندگان و بازرگانان استان البرز اظهار کرد: حضور در استان‌های مختلف و برقراری تعامل تنگاتنگ با صادرکنندگان از اولویت‌های هیات مدیره بانک توسعه صادرات است.

وی ادامه داد: با حضور در استان‌های مختلف امکان گفت‌و شنود مستقیم با صادرکنندگان فراهم می‌شود و از این طریق مشکلات و موانع پیش روی صادرات در مناطق استان با نگاه موشکافانه تری بررسی و اقدامات لازم برای رفع آنها اتخاذ می‌شود.

صالح‌آبادی با اشاره به عمده مشکل صادرکنندگان البرزی توضیح داد: افزایش نیاز ریالی یکی از دغدغه‌های صادرکنندگان البرزی است و بر این اساس می طلبد تسهیلات ریالی تولیدکنندگان بیشتر شود.

این مسئول ابراز کرد:بانک توسعه صادرات تا کنون ۲۲۰ میلیارد تومان تسهیلاتی ریالی و ۱۱۶ میلیون یورو تسهیلات ارزی در البرز پرداخت کرده است که به دنبال افزایش این رقم در سال جاری هستیم.

  وی گفت: در خصوص اسکناس ارزی که صادرکنندگان وارد کشور می‌کنند، انتظارشان این است که خریداری شود که بر مبنای تفاهمی که با بانک مرکزی صورت گرفته، این آمادگی را داریم که ارز حاصل از صادرات را به نرخ آزاد و نرخ روز به هر میزانی که باشد، خریداری کنیم و در همان روز ریال این خرید را به حساب صادرکنندگان واریز کنیم.

صالح آبادی توضیح داد: با این اوصاف صادرکنندگان به راحتی می‌توانند ارز حاصل از صادرات خود را در بخش اسکناس وارد کنند و به نرخ روز بفروشند.

مدیرعامل بانک توسعه صادرات گفت: در بخش حواله‌های ارزی هم ارز حاصل از صادرات در حساب‌هایی که در خارج از کشور داریم می‌توانیم ارز آنها را دریافت کنیم و جابجایی ارز را برای آنها صورت دهیم.

وی اظهار کرد: هم بانک و هم صرافی بانک توسعه صادرات این آمادگی را دارند که ثبت سفارشات واحدهایی که از خارج از کشور واردات مواد اولیه دارند را برای تامین ارز مورد نیاز صورت دهند.

این مقام مسئول اظهار امیدواری کرد که تعامل با صادرکنندگان البرزی بیشتر از قبل شود تا بتوانیم خدمات مناسبی به آنها ارائه دهیم.

وی در ادامه با اشاره به وضعیت صادرات محصولات دانش بینان اظهار کرد: ایران جزو کشورهای مطرح در حوزه فناوری و تکنولوژی‌های دانش بنیان است و بیش از ۱۰۰ میلیون دلار هم سال گذشته در این حوزه صادرات داشته ایم.

صالح آبادی ادامه داد: با توجه به این حجم این نوع صادرات آمادگی داریم تسهیلات بیشتری به این حوزه اختصاص دهیم.

مدیرعامل بانک توسعه صادرات گفت: در حال حاضر برای هر خریدی که انجام می‌دهیم باید حجم زیادی از پول را صرف کنیم و این روند در کشورهای توسعه یافته دنیا مرسوم نیست.