رشد شاخص بورس ادامه دار شد

دوشنبه،۱۴ مرداد ۱۳۹۸ - ۲۰:۴۱

شاخص کل در بازار بورس امروز یک هزار و ۱۸۶ واحد رشد داشت که در نهایت این شاخص به رقم ۲۵۶ هزار و ۶۹۸ واحد رسید.

رشد شاخص بورس ادامه دار شد

بر اساس معاملات امروز بیش از ۲ میلیارد و ۸۰۷ میلیون سهم، حق تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۱۰ هزار و ۶۹۵ میلیارد ریال در ۲۸۸ هزار نوبت داد و ستد شد.

همچنین شاخص کل (هم وزن) با ۹۶۶ واحد افزایش به ۶۴ هزار و ۵۴۲ واحد و شاخص قیمت (هم وزن) با ۶۴۸ واحد رشد به ۴۳ هزار و ۲۷۲ واحد رسیدند.

شاخص آزاد شناور نیز با یک هزار و ۵۴۰ واحد افزایش به رقم ۲۹۰ هزار و ۴۴۴ واحد رسید، شاخص بازار اول ۶۴۲ واحد و شاخص بازار دوم سه هزار و ۲۹۳ واحد افزایش داشتند.

علاوه بر این در بین تمامی نمادها،مخابرات ایران (اخابر) با ۲۴۳ واحد، کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران (حکشتی) با ۸۷ واحد و بانک پارسیان (وپارس) با ۷۲ واحد بیشترین تأثیر مثبت را بر شاخص کل داشتند.

در مقابل ملی صنایع مس ایران (فملی) با ۲۱۴ واحد، سرمایه گذاری غدیر (وغدیر) با ۱۰۱ واحد، گروه مدیریت سرمایه گذاری امید (وامید) با ۷۴ واحد و پتروشیمی نوری (نوری) با ۶۵ واحد از جمله گروه‌هایی بودند که افت شاخص بورس را رقم زدند.

برپایه این گزارش، در بین نمادهای امروز نماد سایپا، بانک تجارت، بیمه دانا، پلی پروبلین جم – جم پیلن، فولاد مبارکه اصفهان، سیمان فارس و خوزستان و سرمایه گذاری صدر تامین در گروه نمادهای پربیننده قرار داشتند.

گروه شیمیایی در معاملات امروز صدرنشین برترین گروه‌های صنعت شد و در این گروه ۱۴۸ میلیون و ۷۳۸ هزار برگه سهم به ارزش یک هزار و ۲۱۰ میلیارد ریال داد و ستد شد.

آخرین وضعیت شاخص فرابورس

شاخص فرابورس نیز امروز بیش از سه واحد رشد داشت و بر روی کانال سه هزار و ۴۰۹ واحد ثابت ماند.

همچنین در این بازار یک میلیارد و ۴۸۵ میلیون برگه سهم به ارزش بیش از ۹ هزار و ۳۵۷ میلیارد ریال داد و ستد شد.

در بین تمامی نمادها، تولید برق عسلویه مپنا (بمپنا)، صنایع ماشین های اداری ایران (مادیرا)، سنگ آهن گهرزمین (کگهر) و گروه سرمایه گذاری میراث فرهنگی (سمگا) بیشترین تأثیر مثبت را بر شاخص این بازار داشتند.

در مقابل تولید نیروی برق دماوند (دماوند)، هلدینگ صنایع معدنی خاورمیانه (میدکو) و پتروشیمی مارون  (مارون) مانع از رشد بیشتر این شاخص شدند.