شاخص بورس قرمز رنگ شد

سه شنبه،۱۵ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۸:۰۳

شاخص کل در بازار بورس امروز یک هزار و ۱۸۶ واحد افت کرد که در نهایت این شاخص به رقم ۲۵۵ هزار و ۵۱۲ واحد رسید.

شاخص بورس قرمز رنگ شد

براساس معاملات امروز بیش از سه میلیارد و ۳۵۰ میلیون سهم، حق تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۱۳ هزار و ۴۵۳ میلیارد ریال در ۳۰۷ هزار نوبت داد و ستد شد.

همچنین شاخص کل (هم وزن) با ۲۷۴ واحد افزایش به ۶۴ هزار و ۸۱۶ واحد و شاخص قیمت (هم وزن) با ۱۸۴ واحد رشد به ۴۳ هزار و ۴۵۰ واحد رسیدند.

شاخص آزاد شناور نیز با یک هزار و ۳۳۷ واحد کاهش به رقم ۲۸۹ هزار و ۱۰۶ واحد رسید، شاخص بازار اول ۷۸۶ واحد و شاخص بازار دوم ۲ هزار و ۷۴۸ واحد کاهش داشتند.

علاوه بر این در بین تمامی نمادها، گروه مپنا (سهامی عام)(رمپنا) با ۲۷۷ واحد و مخابرات ایران (اخابر) با ۲۵۴ واحد بیشترین تأثیر مثبت را بر شاخص کل داشتند.

 صنایع پتروشیمی خلیج فارس (فارس) با ۳۰۶ واحد، فولاد مبارکه اصفهان (فولاد) با ۲۰۸ واحد، معدنی و صنعتی گل گهر (کگل) با ۱۷۵ واحد، پالایش نفت اصفهان (شپنا) با ۱۷۰ واحد و گسترش نفت و گاز پارسیان (پارسان) با ۱۳۸ واحد از جمله گروه‌هایی بودند که افت شاخص بورس را رقم زدند.

بر پایه این گزارش، در بین نمادهای امروز نماد سایپا، بانک تجارت، فولاد مبارکه اصفهان، پلی پروبلین جم – جم پیلن، بیمه دانا، گروه پتروشیمی س. ایرانیان و سرمایه گذاری صدر تامین در گروه نمادهای پربیننده قرار داشتند.

گروه شیمیایی در معاملات امروز صدرنشین برترین گروه‌های صنعت شد و در این گروه ۱۸۷ میلیون و ۶۵۵ هزار برگه سهم به ارزش یک هزار و ۳۱۰ میلیارد ریال داد و ستد شد.

آخرین وضعیت شاخص فرابورس

شاخص فرابورس نیز امروز نزدیک به ۱۱ واحد رشد داشت و بر روی کانال سه هزار و ۴۲۱ واحد ثابت ماند.

همچنین در این بازار یک میلیارد و ۵۷۵ میلیون برگه سهم به ارزش بیش از ۹ هزار و ۶۶۷ میلیارد ریال داد و ستد شد.

علاوه براین در بین تمامی نمادها، پتروشیمی مارون  (مارون)، هلدینگ صنایع معدنی خاورمیانه (میدکو) و تولید برق عسلویه مپنا (بمپنا) بیشترین تأثیر مثبت را بر شاخص این بازار داشتند.

سنگ آهن گهرزمین (کگهر)، پتروشیمی زاگرس (زاگرس)، پالایش نفت لاوان (شاوان) و پالایش نفت شیراز (شراز) هم در مقابل، مانع از رشد بیشتر این شاخص شدند.