شاخص بورس عقب نشینی کرد

يکشنبه،۰۳ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۹:۴۱

شاخص کل در بازار بورس امروز۷۶۰ واحد افت داشت که در پایان این شاخص به رقم ۲۶۹ هزار و ۲۲۵ واحد رسید.

شاخص بورس عقب نشینی کرد

براساس معاملات امروز بیش از پنج میلیارد و ۴۱۳ میلیون سهم، حق تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۱۷ هزار و ۱۸ میلیارد ریال در ۴۵۲ هزار نوبت داد و ستد شد.

همچنین شاخص کل (هم وزن) با ۱۶۹ واحد کاهش به ۷۳ هزار و ۷۲۰ واحد و شاخص قیمت (هم وزن) با ۱۱۳ واحد افت به ۴۹ هزار و ۳۴۸ واحد رسید.

شاخص آزاد شناور نیز یک هزار ۷۶ واحد کاهش به رقم ۳۰۶ هزار و ۸۰۱ واحد رسید، شاخص بازار اول ۷۶۲ واحد و شاخص بازار دوم ۶۰۷ واحد افت داشتند.

علاوه بر این در بین تمامی نمادها، س. نفت و گاز پتروشیمی تامین (تاپیکو) با ۲۸۱ واحد و سرمایه گذاری صدر تامین با ۹۳ واحد بیشترین تأثیر مثبت را بر شاخص کل داشتند.

شرکت ارتباطات سیار ایران (همراه) با ۱۳۷ واحد، معدنی و صنعتی چادرملو (کچاد) با ۱۲۳ واحد، کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران (حکشتی) با ۱۲۱ واحد، صنایع پتروشیمی خلیج فارس (فارس) با ۱۰۷ واحد و ایران خودرو (خودرو) با ۱۰۴ واحد  هم از جمله گروه‌هایی بودند که افت شاخص بورس را رقم زدند.

برپایه این گزارش، در بین نمادهای امروز نماد بانک تجارت، ایران خودرو، پالایش نفت اصفهان، سایپا، بانک پاسارگاد، نوسازی و ساختمان تهران و فولاد مبارکه اصفهان در گروه نمادهای پربیننده قرار داشتند.

گروه خودرو در معاملات امروز صدرنشین برترین گروه‌های صنعت شد و در این گروه ۷۳۵ میلیون و ۳۷۶ هزار برگه سهم به ارزش یک هزار و ۹۲۷ میلیارد ریال داد و ستد شد.

آخرین وضعیت شاخص فرابورس

شاخص فرابورس نیز امروز نزدیک به ۲۸ واحد افت داشت و بر روی کانال سه هزار و ۵۶۱ واحد ثابت ماند.

همچنین در این بازار یک میلیارد و ۷۱۹ میلیون برگه سهم به ارزش بیش از ۱۱ هزار و ۵۳۶ میلیارد ریال داد و ستد شد.

علاوه براین در بین تمامی نمادها، پتروشیمی مارون (مارون) بیشترین تأثیر مثبت را بر شاخص این بازار داشتند و در مقابل تولید نیروی برق دماوند (دماوند)، سهامی ذوب آهن اصفهان (ذوب)، پالایش نفت لاوان (شاوان)، بیمه کوثر (کوثر)، گروه سرمایه گذاری میراث فرهنگی (سمگا) و مدیریت انرژی تابان هور (وهور) مانع از رشد بیشتر این شاخص شدند.