ثبت یک روز بد دیگر در وال استریت

چهارشنبه،۰۶ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۶

هر سه شاخص مهم بورس وال استریت آمریکا با ریزش بسته شدند.

ثبت یک روز بد دیگر در وال استریت

به گزارش آسوشیتدپرس، سخنگوی وزارت خارجه چین ادعاهای دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا مبنی بر تماس تلفنی چینی ها با وی برای از سر گیری مذاکرات تجاری را تایید نکرد و این مساله باعث دلسرد شدن مجدد معامله گران از حل و فصل زودهنگام اختلافات تجاری بین دو اقتصاد بزرگ جهان شد که با گردش مالی ۷۰۰ میلیارد دلاری در سال، بیشترین میزان مبادلات دوجانبه در جهان است.

در بورس وال استریت آمریکا، بسیاری از معامله‌گران پول خود را از بازار سهام بیرون کشیدند تا طلا، ین و فرانک بخرند. شاخص "داو جونز اینداستریال اوریج" با ۰.۵ درصد کاهش به ۲۵ هزار و ۷۷۷.۹۰ واحد رسید، شاخص "اس اند پی ۵۰۰" ۰.۳ درصد پایین آمد و در سطح ۲۸۶۹.۱۶ واحدی قرار گرفت و شاخص "نزدک کامپوزیت" با عقب نشینی ۰.۳ درصدی به ۷۸۲۶.۹۵ واحد رسید.

جینگ‌یی پن، کارشناس بازار در بانک " آی جی" گفت: برای سرمایه گذاران سخت است که مسیر پایانی جنگ تجاری بین چین و آمریکا را پیدا کنند. از زمان آخرین دور از اعمال تعرفه‌ها، نگرانی از جنگ تجاری بسیار بیشتر شده است.

از سوی دیگر معاملات بورسی در آسیا نیز کاملا تحت تاثیر ریزش وال استریت قرار گرفت: شاخص " شانگهای کامپوزیت" چین ۰.۴ درصد پایین تر آمد و به ۲۸۹۹.۶۶ واحد رسید، شاخص " نیک کی ۲۲۵" بورس توکیو با صعود کم جان ۰.۱ درصدی در سطح ۲۰ هزار و ۴۷۸.۹ واحدی بسته شد و شاخص "هانگ سنگ" بورس هنگ‌کنگ تحت تاثیر اخبار جنگ تجاری و تداوم اعتراضات داخلی با ریزش ۱ درصدی تا سطح ۲۵ هزار و ۶۶۳.۱۴ واحد عقب نشست.

بانک "میزوهو" ژاپن در گزارشی نوشت که هیچ شواهدی مبنی بر تن دادن چین به یک توافق یک طرفه و مطابق میل آمریکا وجود ندارد و ساده اندیشی است اگر فکر کنیم چینی ها برای زود تر به نتیجه رسیدن مذاکرات تن به هر اتفاقی خواهند داد.

در بازار طلای سیاه، هر بشکه نفت " وست تگزاس اینتر مدیت" با ۵۶ سنت کاهش به ۵۵.۴۹ دلار و هر بشکه نفت برنت با ۴۱ سنت افزایش به ازای ۵۹.۴۴ دلار مبادله شدند.