شاخص بورس عقب‌نشینی کرد

دوشنبه،۱۱ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۹:۵۹

شاخص کل در بازار بورس امروز سه هزار و ۵۰ واحد افت داشت که در نهایت این شاخص به رقم ۲۸۳ هزار و ۶۳ واحد رسید.

شاخص بورس عقب‌نشینی کرد

براساس معاملات امروز بیش از چهار میلیارد و ۴۷۰ میلیون سهم، حق تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۱۷ هزار و ۲۲۸ میلیارد ریال در ۴۳۱ هزار نوبت داد و ستد شد.

همچنین شاخص کل (هم وزن) با یک هزار و ۱۹۲ واحد کاهش به ۷۶ هزار و ۹۹۹ واحد و شاخص قیمت (هم وزن) با ۷۹۸ واحد افت به ۵۱ هزار و ۵۴۳ واحد رسیدند.

شاخص آزاد شناور نیز چهار هزار ۲۹۰ واحد کاهش به رقم ۳۲۲ هزار و ۱۷۴ واحد رسید، شاخص بازار اول ۲ هزار و ۴۶۷ واحد و شاخص بازار دوم پنج هزار و ۷۹ واحد افت داشتند.

علاوه بر این در بین تمامی نمادها، فولاد خراسان (فخاس) با ۱۷۷ واحد، سایپا (خساپا) با ۶۳ واحد، پالایش نفت اصفهان (شپنا) با ۴۴ واحد، پالایش نفت تبریز (شبریز) با ۴۴ واحد و معدنی و صنعتی چادرملو (کچاد) با ۴۲ واحد بیشترین تأثیر مثبت را بر شاخص کل داشتند.

در مقابل فولاد مبارکه اصفهان (فولاد) با ۴۱۹ واحد، ملی صنایع مس ایران (فملی) با ۲۰۹ واحد، مخابرات ایران(اخابر) با ۲۰۸ واحد، گروه مدیریت سرمایه گذاری امید (وامید) با ۱۴۲ واحد، معدنی و صنعتی گل گهر (کگل) با ۱۲۲ واحد و سرمایه گذاری غدیر (وغدیر) با ۱۱۶ واحد از جمله گروه‌هایی بودند که افت شاخص بورس را رقم زدند.

برپایه این گزارش، در بین نمادهای امروز نماد بانک تجارت، فولاد مبارکه اصفهان، سایپا، پالایش نفت اصفهان، حمل و نقل بین المللی خلیج فارس، گروه مپنا (سهامی عام) و ایران خودرو در گروه نمادهای پربیننده قرار داشتند.

گروه خودرو در معاملات امروز صدرنشین برترین گروه‌های صنعت شد و در این گروه یک میلیارد و ۷۹ میلیون برگه سهم به ارزش ۲ هزار و ۴۲۲ میلیارد ریال داد و ستد شد.

آخرین وضعیت شاخص فرابورس

شاخص فرابورس نیز امروز نزدیک به ۶۲ واحد افت داشت و بر روی کانال سه هزار و ۷۱۴ واحد ثابت ماند.

همچنین در این بازار یک میلیارد و ۵۰۸ میلیون برگه سهم به ارزش بیش از ۹ هزار و ۴۵۶ میلیارد ریال داد و ستد شد.

در بین تمامی نمادها، س. توسعه و عمران استان کرمان (کرمان)، بانک دی (دی) و تولید برق عسلویه مپنا (بمپنا) بیشترین تأثیر مثبت را بر شاخص این بازار داشتند.

در مقابل پتروشیمی مارون (مارون)، سهامی ذوب آهن اصفهان (ذوب)، تولید نیروی برق دماوند (دماوند)، بیمه پاسارگاد (بپاس)، فولاد هرمزگان جنوب (هرمز)، گروه سرمایه گذاری میراث فرهنگی (سمگا) و قاسم ایران (قاسم) مانع از رشد بیشتر این شاخص شدند.