رسیدگی به اتهامات مالی دختر وزیر سابق

سه شنبه،۱۹ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۶:۴۷

دوشنبه آینده، دادگاه رسیدگی به تخلفات اقتصادی شبنم نعمت زاده برگزار می‎شود. او چند روزپیش با حکم مقامات قضایی دستگیر و روانه بازداشتگاه شد.

رسیدگی به اتهامات مالی دختر وزیر سابق

محمدرضا نعمت زاده وزیر اسبق صنعت، معدن و تجارت بر خلاف دوره نخست وزارتش که خدمات ارزشمندی در حوزه توسعه صنایع پتروشیمی از خود بجای گذاشت، در دوره دوم نتوانست نظر کارنامه موفقی از خود بجای بگذارد.

داماد او در دوره وزارتش در دوره اخیر، مسئول ساخت غرفه بزرگ ایران در اکسپوی میلان بود که به لحاظ مالی بحث برانگیز شد. در دوسال اخیر بحث مجوزهای خاص برای واردات خودرو و دارو برای دخترش خبرساز است.

یاشار سلطانی چند روز پیش در پست اینستاگرام خود، به اسناد دریافت یک میلیارد تومان وام توسط شبنم نعمت زاده از بانک سینا خبر داد که برای وثیقه فقط چک و سفته گذاشته بوده است. او گفته در کنار اعلام موارد مختلف که بیانگر حجم بالای فساد درارکان قدرت است، باید عوامل و افرادی که این مسیر را تسهیل کرده اند، معرفی شوند. او نوشته که به تخلفات خلیل الله مهرابی مدیر وقت بانک سینا در منطقه شرق و مسعود صحیحی نمینی معاون وی نیز باید رسیدگی شود. او نوشته که تعداد وام های مشابه برای دختر وزیر در دوران صدارتش، محدود به بانک سینا نیست.

قاضی مسعودی درباره بازداشت شبنم نعمت زاده، اظهار کرد: برای وی قرار وثیقه صادر شده بود، این قرار به قرار بازداشت موقت تبدیل گردید و روانه زندان شد. او، انحصار دارو و تحصیل مال از طریق نامشروع را به عنوان جزییات پرونده این فرد عنوان کرد و گفت: این فرد به همراه آقای لشگری پور و شرکتی که در حوزه دارویی بوده است در مظان اتهام بوده و مورد محاکمه قرار می‎گیرند. بنابراین گزارش، قاضی مسعودی مقام در پایان تازه ترین جلسه رسیدگی به تخلفات پرونده بانک سرمایه، گفت: روز دوشنبه هفته آینده (۲۵ شهریور ماه) شبنم نعمت زاده  در دادگاه محاکمه می‌شود.