شاخص بورس در یک قدمی فتح قله ۳۰۰ هزار واحدی

چهارشنبه،۲۰ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۸:۲۲

شاخص کل در بازار بورس امروز (چهارشنبه) سه هزار و ۱۹۸ واحد رشد داشت که در پایان معاملات این شاخص به رقم ۲۹۹ هزار و ۹۳۰ واحد رسید.

شاخص بورس در یک قدمی فتح قله ۳۰۰ هزار واحدی

براساس معاملات امروز بیش از چهار میلیارد و ۳۴۴ میلیون سهم، حق تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۱۶ هزار و ۵۷۰ میلیارد ریال در ۴۴۲ هزار نوبت داد و ستد شد.

همچنین شاخص کل (هم وزن) با یک هزار و ۳۸۷ واحد افزایش به ۸۳ هزار و ۴۹۹ واحد و شاخص قیمت (هم وزن) با ۹۲۸ واحد رشد به ۵۵ هزار و ۸۹۵ واحد رسیدند.

شاخص آزاد شناور نیز چهار هزار ۲۶۲ واحد افزایش به رقم ۳۴۲ هزار و ۲۱۱ واحد رسید، شاخص بازار اول یک هزار و ۹۰۰ واحد و شاخص بازار دوم هشت هزار و ۴۰۹ واحد رشد داشتند.

علاوه بر این در بین تمامی نمادها، پتروشیمی پارس (پارس) با ۳۰۶ واحد، پالایش نفت تهران (شتران) با ۲۰۵ واحد، ملی صنایع مس ایران (فملی) با ۲۰۴ واحد، بانک پاسارگاد (وپاسار) با ۱۳۵ واحد، صنایع پتروشیمی خلیج فارس (فارس) با ۱۳۰ واحد، پتروشیمی مبین (مبین) با ۱۰۳ واحد و ایران خودرو

(خودرو) با ۱۰۱ واحد بیشترین تأثیر مثبت را بر شاخص کل داشتند.

 پالایش نفت بندرعباس (شبندر) با ۸۱ واحد، گسترش نفت و گاز پارسیان (پارسان) با ۶۴ واحد، توسعه معادن و فلزات (ومعادن) با ۵۷ واحد، گروه مپنا (سهامی عام) (رمپنا) با ۴۶ واحد و فولاد خراسان (فخاس) با ۳۸ واحدهم از جمله گروه‌هایی بودند که افت شاخص بورس را رقم زدند.

برپایه این گزارش، در بین نمادهای امروز نماد بانک تجارت، سایپا، فولاد مبارکه اصفهان، ایران خودرو، پالایش نفت تهران، پالایش نفت اصفهان  و گروه مپنا (سهامی عام) در گروه نمادهای پربیننده قرار داشتند.

گروه خودرو در معاملات امروز صدرنشین برترین گروه‌های صنعت شد و در این گروه ۸۰۷ میلیون و ۷۶۷ هزار برگ سهم به ارزش ۲ هزار و ۹۶ میلیارد ریال داد و ستد شد.

آخرین وضعیت شاخص فرابورس

شاخص فرابورس نیز امروز نزدیک به ۴۴ واحد رشد داشت و بر روی کانال سه هزار و ۸۸۴ واحد ثابت ماند.

همچنین در این بازار ۷۳۹ میلیون و ۴۰۶ هزار برگه سهم به ارزش بیش از پنج هزار و ۲۸۷ میلیارد ریال داد و ستد شد.

بررسی معاملات امروز نشان می دهد که در بین تمامی نمادها، پتروشیمی مارون (مارون)، پتروشیمی زاگرس (زاگرس)، پالایش نفت لاوان (شاوان)، تولید نیروی برق دماوند (دماوند)، بانک دی (دی) و صنایع ماشین های اداری ایران (مادیرا) بیشترین تأثیر مثبت را بر شاخص این بازار داشتند.

فولاد هرمزگان جنوب (هرمز)، شرکت آهن و فولاد ارفع (ارفع)  و سرمایه گذاری مس سرچشمه (سرچشمه) نیز مانع از رشد بیشتر این شاخص شدند.