رشد شاخص بورس از تب و تاب افتاد

سه شنبه،۰۲ مهر ۱۳۹۸ - ۱۹:۴۷

شاخص کل در بازار بورس امروز ۷۳۵ واحد افزایش داشت که در نهایت این شاخص به رقم ۳۱۲ هزار و ۲۰۶ واحد رسید.

رشد شاخص بورس از تب و تاب افتاد

براساس معاملات امروز بیش از چهار میلیارد و ۹۴۸ میلیون سهم، حق تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۲۲ هزار و ۴۱۴ میلیارد ریال در ۵۲۸ هزار نوبت داد و ستد شد.

همچنین شاخص کل (هم وزن) با ۳۳۲ واحد افزایش به ۹۰ هزار و ۳۵۱ واحد و شاخص قیمت (هم وزن) با ۲۲۲ واحد رشد به ۶۰ هزار و ۴۸۰ واحد رسیدند.

شاخص آزاد شناور نیز ۷۲۴ واحد افزایش به رقم ۳۵۹ هزار و ۴۲۵ واحد رسید، شاخص بازار اول ۲۷۰ واحد و شاخص بازار دوم ۲ هزار و ۶۷۷ واحد افزایش داشتند.

علاوه بر این در بین تمامی نمادها، گروه مدیریت سرمایه گذاری امید (وامید) با ۲۳۹ واحد، پالایش نفت اصفهان (شپنا) با ۱۸۰ واحد، س. نفت و گاز پتروشیمی تامین (تاپیکو) با ۱۲۰ واحد و پتروشیمی جم (جم) با ۱۰۴ واحد بیشترین تأثیر مثبت را بر شاخص کل داشتند.

در مقابل معدنی و صنعتی گل گهر (کگهر) با ۱۹۹ واحد، صنایع پتروشیمی خلیج فارس (فارس) با ۱۷۰ واحد و گروه مپنا (سهامی عام) (رمپنا) با ۱۴۰ واحد از جمله گروه‌هایی بودند که افت شاخص بورس را رقم زدند.

برپایه این گزارش، در بین نمادهای امروز نماد بانک تجارت، بانک صادرات ایران، سایپا، بانک اقتصاد نوین، ایران خودرو، بانک پارسیان و بانک پاسارگاد در گروه نمادهای پربیننده قرار داشتند.

گروه خودرو در معاملات امروز صدرنشین برترین گروه‌های صنعت شد و در این گروه یک میلیارد و ۱۴۵ میلیون برگه سهم به ارزش ۲ هزار و ۸۴۶ میلیارد ریال داد و ستد شد.

آخرین وضعیت شاخص فرابورس

شاخص فرابورس نیز امروز نزدیک به ۱۷ واحد رشد داشت و بر روی کانال چهار هزار و ۱۳۸ واحد ثابت ماند.

همچنین در این بازار یک میلیارد و ۶۵۵ میلیون برگه سهم به ارزش بیش از ۱۰ هزار و ۴۷۱ میلیارد ریال داد و ستد شد.

در بین تمامی نمادها، پتروشیمی زاگرس (زاگرس)، سهامی ذوب آهن اصفهان (ذوب)، هلدینگ صنایع معدنی خاورمیانه (میدکو)، تولید نیروی برق دماوند (دماوند)، تولید برق عسلویه مپنا (بمپنا) بیشترین تأثیر مثبت را بر شاخص این بازار داشتند.

در مقابل پالایش نفت لاوان (شاوان) و سنگ آهن گهرزمین (کگهر) مانع از رشد بیشتر این شاخص شدند.