خانه در منطقه یک تهران متری ۶ میلیون تومان ارزان شد

چهارشنبه،۰۳ مهر ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۴

گزارش‌ جدید وزارت راه و شهرسازی حاکی از این است که قیمت خانه در منطقه یک تهران در شهریورماه امسال ریزش قیمتی قابل توجهی داشت؛ تا جایی که میانگین قیمت هر متر مربع خانه در این منطقه از رقم ۲۹ میلیون و ۲۱۲ هزار تومان در مردادماه به رقم ۲۴ میلیون و۸۰۰ هزار تومان در شهریور ماه رسید.

خانه در منطقه یک تهران متری ۶ میلیون تومان ارزان شد

بر اساس جدیدترین گزارش دفتر اقتصاد و برنامه‌ریزی وزارت راه و شهرسازی از وضعیت معاملات مسکن در پایتخت در شهریور ماه امسال کاهش قیمت خانه ادامه دارد و به رقم میانگین ۱۲ میلیون و ۹۶۹ هزار تومان رسیده است. این رقم در مرداد ماه ۱۳ میلیون و ۱۸۷ هزار تومان بود.

از ابتدای تابستان امسال و همزمان با کاهش معاملات مسکن در شهر تهران و آغاز دوره رکود، قیمت هر متر مربع خانه در پایتخت با روند کاهشی مواجه است.ایرنا پیش تر در گزارشی با عنوان شکست حباب قیمت مسکن در برخی محلات شهر تهران از کاهش قیمتها در ماه شهریور خبر داده بود.

بر اساس گزارش وزارت راه و شهرسازی، منطقه ۵ تهران به عنوان پرمشتری‌ترین مناطق پایتخت هم چنان جایگاه خود را در جدول منتشر شده حفظ کرده است و خرید و فروش در این منطقه به نسبت حجم معاملات هنوز به حالت اغما نرفته است.

در شهریور ماه منطقه ۵ با تعداد معاملات ۴۰۴ خرید و فروش خانه جزو اولین مناطق تهران در تعداد معاملات مسکن است.

قیمت خانه در شهریورماه در این منطقه به قیمت هر متر مربع  ۱۵ میلیون و ۱۶۱ هزار تومان رسید. این رقم در ماه گذشته ۱۶ میلیون و ۳۱۵ هزار تومان بود.

همچنین در کل شهریور امسال ۲ هزار و ۸۵۵ فقره معامله مسکن در تهران به ثبت رسید که در مقایسه یا سال گذشته از کاهش بیش از ۷۰ درصدی معاملات مسکن در آخرین ماه تابستان خبر می‌دهد.

در شهریور ماه ۹۷ تعداد معاملات به رقم ۱۰ هزار و ۵۳۷ فقره  رسید.