برگزاری نشست وزیران امور خارجه 1+4 و ایران به ریاست موگرینی

چهارشنبه،۰۳ مهر ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۸

تارنمای اتحادیه اروپا اعلام کرد: نشست وزیران امور خارجه سه کشور اروپایی و دو کشور چین و روسیه و ایران امروز چهارشنبه 25 سپتامبر (3 مهر) به ریاست «فدریکا موگرینی» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا برگزار می‌شود.

برگزاری نشست وزیران امور خارجه 1+4 و ایران به ریاست موگرینی

در این بیانیه که امروز (چهارشنبه) منتشر شد؛ آمده است: این نشست درباره اجرای برنامه جامع اقدام مشترک ( JCPOA) (برجام) است که در نیویورک برگزار می شود.

ریاست این نشست را موگرینی برعهده خواهند داشت و در آن وزیران امور خارجه چین، فرانسه، آلمان، روسیه، انگلیس و ایران شرکت خواهند داشت.

بررسی راه هایی برای تضمین اجرای کامل وموثر برنامه جامع اقدام مشترک در همه ابعاد آن موضوع گفت وگوهای این نشست را تشکیل خواهد داد.

موگرینی و ظریف شامگاه دوشنبه (به وقت محلی) در نیویورک با ظریف دیدار کرد. دو طرف درباره برجام و راه های حفظ آن تبادل نظر کردند.

مسئول  سیاست خارجی اتحادیه اروپا روز دوشنبه و در آستانه برگزاری هفتادو چهارمین نشست سالانه مجمع عمومی سازمان ملل متحد با «آنتونیو گوترش» دبیرکل این سازمان دیدار و در مورد مسائل مهم جهانی از جمله ایران گفت و گو کرده بود.

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران برای شرکت در نشست سالانه مجمع عمومی سازمان ملل متحد، در شهر نیویورک آمریکا به سر می برد.