چراغ‌های تالار حافظ قرمز شد

يکشنبه،۰۷ مهر ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۵

شاخص کل در بازار بورس امروز یک هزار و ۷۷۳ واحد کاهش داشت که در نهایت این شاخص به رقم ۳۱۸ هزار و ۲۵۰ واحد رسید.

چراغ‌های تالار حافظ قرمز شد

براساس معاملات امروز بیش از هشت میلیارد و ۵۴۶ میلیون سهم، حق تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۳۰ هزار و ۵۰۶ میلیارد ریال در ۶۳۸ هزار نوبت داد و ستد شد.

همچنین شاخص کل (هم وزن) با ۲۰۲ واحد افزایش به ۹۴ هزار و ۱۶۷ واحد و شاخص قیمت (هم وزن) با ۱۳۵ واحد رشد به ۶۳ هزار و ۳۵ واحد رسیدند.

شاخص آزاد شناور نیز یک هزار و ۶۳۶ واحد کاهش به رقم ۳۶۹ هزار و ۴۵۴ واحد رسید، شاخص بازار اول یک هزار و ۷۷۱ واحد و شاخص بازار دوم یک هزار و ۴۳۹ واحد کاهش داشتند.

علاوه بر این در بین تمامی نمادها، نماد نفت سپاهان (شسپا) با ۳۰۴ واحد، خدمات انفورماتیک (رانفور) با ۱۶۶ واحد، بانک تجارت (وتجارت) با ۱۲۸ واحد، بانک صادرات ایران (وبصادر) با ۱۲۴ واحد، بانک پاسارگاد (وپاسار) با ۱۰۸ واحد بیشترین تأثیر مثبت را بر شاخص کل داشتند.

در مقابل ، گروه مپنا (سهامی عام) (رمپنا) با ۳۳۳ واحد، معدنی و صنعتی گل گهر (کگل) با ۲۷۴ واحد، پتروشیمی پردیس(پردیس) با ۲۱۴ واحد، ملی صنایع مس ایران (فملی) با ۲۰۴ واحد، س. نفت و گاز پتروشیمی تامین (تاپیکو) با ۱۷۸ واحد و پالایش نفت تهران (شتران) از جمله گروه‌هایی بودند که افت شاخص بورس را رقم زدند.

برپایه این گزارش، در بین نمادهای امروز نماد بانک تجارت، سایپا، بانک اقتصاد نوین، بانک صادرات ایران، داروسازی زهراوی، فولاد مبارکه اصفهان و گلتاش در گروه نمادهای پربیننده قرار داشتند.

گروه بانکی در معاملات امروز صدرنشین برترین گروه‌های صنعت شد و در این گروه سه  میلیارد و ۷۵۵ میلیون برگه سهم به ارزش سه هزار و ۵۷ میلیارد ریال داد و ستد شد.

آخرین وضعیت شاخص فرابورس

شاخص فرابورس نیز امروز بیش از ۱۱ واحد افت داشت و بر روی کانال چهار هزار و ۲۳۶ واحد ثابت ماند.

همچنین در این بازار ۲ میلیارد و ۳۷۴ میلیون برگه سهم به ارزش بیش از ۱۳ هزار و ۷۱۹ میلیارد ریال داد و ستد شد.

در بین تمامی نمادها، فولاد هرمزگان جنوب (هرمز)، سهامی ذوب آهن اصفهان (ذوب)، توسعه مولد نیروگاهی جهرم (بجهرم) و پتروشیمی مارون (مارون) بیشترین تأثیر مثبت را بر شاخص این بازار داشتند.

در مقابل پتروشیمی زاگرس (زاگرس)، تولید نیروی برق دماوند (دماوند) و هلدینگ صنایع معدنی خاورمیانه (میدکو) مانع از رشد بیشتر این شاخص شدند.