تلاش تعدادی از نمایندگان برای جلوگیری از تاسیس وزارت بازرگانی

سه شنبه،۰۹ مهر ۱۳۹۸ - ۱۹:۳۱

برخی از نمایندگان مجلس پس از آنکه تفکیک وزارت تجارت و بازرگانی از وزارت صنعت، معدن و تجارت روز یکشنبه هفته جاری در مجلس شورای اسلامی به تصویب رسید با ارسال نامه‌ای به شورای نگهبان تشکیل وزارت تجارت و خدمات بازرگانی را مغایر با قانون اساسی دانسته‌اند.

تلاش تعدادی از نمایندگان برای جلوگیری از تاسیس وزارت بازرگانی

برخی از نمایندگان مجلس پس از آنکه تفکیک وزارت تجارت و بازرگانی از وزارت صنعت، معدن و تجارت روز یکشنبه هفته جاری در مجلس شورای اسلامی به تصویب رسید با ارسال نامه ای به شورای نگهبان تشکیل این وزارتخانه را مغایر با قانون اساسی دانسته اند.

در متن این نامه که در رسانه‌ها منتشر شده است، با اشاره به سه نوبت مخالفت مجلس با تاسیس این وزارتخانه در دو سال گذشته، ادعای دولت بر وجود مصوبه سران سه قوه برای تاسیس این وزارتخانه خلاف واقع بیان شده است.
به گفته نویسندگان این نامه در نهایت با زیرپا گذاشته شدن آیین‌نامه داخلی مجلس مبنی بر اخذ دو سوم آرای نمایندگان تفکیک وزارت صنعت، معدن و تجارت رای آورد.
 نویسندگان این نامه با بیان اینکه تشکیل وزارت بازرگانی به ویژه در شرایط تحریم، موجب بروز آسیب‌های فراوانی در اقتصاد کشور خواهد شد، افزایش واردات، افزایش نیاز ارزی کشور، تضعیف تولید، کاهش اشتغال، تضعیف خودکفایی در محصولات غذایی را از آسیبهای این اقدام عنوان کرده اند.
امضا کنندگان این نامه از شورای نگهبان خواسته‌اند در موضوع تشکیل وزارت بازرگانی شرایط خاص کشور در زمینه کسری بودجه دولت را لحاظ کرده و مصوبه مذکور را به مجلس شورای اسلامی بازگرداند.