مهلت ۳ ماهه دستگاه‌های اجرایی برای مناسب‌سازی معابر

سه شنبه،۰۹ مهر ۱۳۹۸ - ۱۹:۴۰

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، از دستور ویژه معاون اول رئیس جمهوری برای مناسب‌سازی معابر خبر داد و گفت: سازمان همیاری شهرداری‌ها در سراسر کشور از طریق وزارت کشور،  شهرداری تهران و همه دستگاه‌های اجرایی باید ظرف مدت ۳ ماه نقاط شهرها را مناسب‌سازی کرده و نتیجه آن را به کمیته نظارت بر اجرای قانون جامع حمایت از معلولان  گزارش کنند.

مهلت ۳ ماهه دستگاه‌های اجرایی برای مناسب‌سازی معابر

«محمد شریعتمداری» با اشاره به دستور معاون اول رئیس جمهوری برای اجرای قانون جامع حمایت از معلولان گفت: این هفته در پی گرامیداشت ناشنوایان کشور و به مناسبت روز جهانی ناشنوایان گزارشی در این رابطه در جلسه هیات دولت ارائه شد.

وی تاکید کرد: هفته گذشته نیز نخستین جلسه کمیته نظارت بر اجرای قانون جامع حمایت از معلولان به ریاست معاون اول رئیس جمهوری موضوع مناسب‌سازی فضاهای عمومی مورد تاکید قرار گرفت.

تعیین مهلت ۳ ماهه برای دستگاه‌های اجرایی جهت مناسب‌سازی معابر شهرها

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تصریح کرد: معاون اول رئیس جمهوری در جلسه کمیته نظارت در اجرای قانون جامع حمایت از معلولان دستور ویژه داد تا سازمان همیاری شهرداری‌ها در سراسر کشور از طریق وزارت کشور،  شهرداری تهران و همه دستگاه‌های اجرایی ظرف مدت ۳ ماه نقاط شهرها را مناسب‌سازی کرده و نتیجه آن را به کمیته نظارت گزارش کنند تا به استحضار رئیس جمهوری و معاون اول برسد.

شریعتمداری خاطرنشان کرد: غربالگری به دلیل ایجاد محدودیت‌های ناشی از مسائل ژنتیکی یا آسیب‌های حین زایمان که از بدو تولد افراد را گرفتار معلولیت‌هایی می‌کند از دیگر موضوعاتی بود که در این کمیته مورد تاکید دولت قرار گرفت.

وی عنوان کرد: سازمان برنامه و بودجه اعتبارات کافی برای اجرای طرح غربالگری را در اختیار وزارتخانه‌های ذیربط و به ویژه سازمان بهزیستی قرار خواهد داد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، یادآور شد: سال گذشته بیش از یک میلیون نوزاد متولد شده زنده را تحت کنترل غربالگری شنوایی‌سنجی قرار دادیم یعنی ۹۰ درصد از نوزادان متولد شده مورد سنجش قرار گرفتند که مشخص شد سه هزار و ۵۰۰ نفر از آنها دارای کم‌شنوایی هستند که شناسایی شدند و انجام اقدامات پزشکی جهت رفع این مشکل برای این نوزادان پیش‌بینی شد ضمن اینکه برای غربالگری نابینایی مادرزادی هم گام‌هایی برداشته خواهد شد.