شاخص بورس هفت هزار واحد عقب‌نشینی کرد

يکشنبه،۱۴ مهر ۱۳۹۸ - ۱۶:۱۴

شاخص کل در بازار بورس امروز هفت هزار و ٩٣ واحد کاهش داشت که در نهایت این شاخص به رقم ٣٢٠ هزار و ٢١٢ واحد رسید.

شاخص بورس هفت هزار واحد عقب‌نشینی کرد

بر اساس معاملات امروز بیش از پنج میلیارد و ٤٦٦ میلیون سهم، حق تقدم و اوراق بهادار به ارزش ٢٤ هزار و ٣٨٨ میلیارد ریال در ٤٩٣ هزار نوبت داد و ستد شد.

همچنین شاخص کل (هم وزن) با یک هزار و ٩٤٧ واحد کاهش به ٩٥ هزار و ٤٢٩ واحد و شاخص قیمت (هم وزن) با یک هزار و ٣٠٣ واحد افت به ٦٣ هزار و ٨٨٠ واحد رسیدند.

شاخص آزاد شناور نیز هشت هزار و ٧٧٦ واحد کاهش به رقم ٣٧٣ هزار و ٢٨٣ واحد رسید، شاخص بازار اول پنج هزار و ٩٣٦ واحد و شاخص بازار دوم ١٠ هزار و ۹۲۳ واحد کاهش داشت.

علاوه بر این در بین تمامی نمادها، گروه دارویی برکت(برکت) با ٤٥ واحد، نفت سپاهان (شسپا) با ٤٥ واحد، نفت بهران (شبهرن) با ٤٣ واحد، نفت پارس (شنفت) با ٤١ واحد بیشترین تأثیر مثبت را بر شاخص کل داشتند.

در مقابل ملی صنایع مس ایران (فملی) با ٣٧٩ واحد، فولاد مبارکه اصفهان (فولاد) با ٣٧٣ واحد، مخابرات ایران(اخابر) با ٣٤٣ واحد، مپنا (سهامی عام) (رمپنا) با ٣٣١ واحد، گسترش نفت و گاز پارسیان (پارسان) با ٢٨٨ واحد، توسعه معادن و فلزات (ومعادن) با ١٨٦ واحد از جمله گروه‌هایی بودند که افت شاخص بورس را رقم زدند.

برپایه این گزارش، در بین نمادهای امروز نماد بانک تجارت، بانک ملت، سایپا، بانک صادرات ایران،  بانک اقتصاد نوین، فولاد مبارکه اصفهان و مخابرات ایران در گروه نمادهای پربیننده قرار داشتند.

گروه بانک ها در معاملات امروز صدرنشین برترین گروه‌های صنعت شد و در این گروه ٢ میلیارد و ١٧٣ میلیون برگه سهم به ارزش پنج هزار و ٢١ میلیارد ریال داد و ستد شد.

آخرین وضعیت شاخص فرابورس

شاخص فرابورس نیز امروز بیش از ٦٧ واحد افت داشت و بر روی کانال چهار هزار و ١٨٧ واحد ثابت ماند.

همچنین در این بازار یک میلیارد و ٦٨٢ میلیون برگه سهم به ارزش بیش از ۱۰ هزار و ٤٦٨  میلیارد ریال داد و ستد شد.

در بین تمامی نمادها، توسعه مولد نیروگاهی جهرم (بجهرم) و پتروشیمی دماوند (دماوند) بیشترین تأثیر مثبت را بر شاخص این بازار داشتند.

در مقابل پتروشیمی مارون (مارون)، سنگ آهن گهرزمین (کگهر)، سهامی ذوب آهن اصفهان(ذوب)، پالایش نفت شیراز (شراز) و بیمه کوثر(کوثر) مانع از رشد بیشتر این شاخص شدند.