وزیر صنعت خواستار تجاری سازی طرح‌های فناورانه شد

چهارشنبه،۱۷ مهر ۱۳۹۸ - ۱۸:۵۰

وزیر صنعت، معدن وتجارت برای تجاری سازی طرح‌های دانش بنیان و فناورانه دستور داد و ضرورت این مهم را در چارچوب خودکفایی مورد تاکید قرار داد.

وزیر صنعت خواستار تجاری سازی طرح‌های فناورانه شد

رضا رحمانی این دستور را در پی برگزاری نمایشگاه فناوری و شرکت‌های دانش بنیان صادر کرده و در آن ضرورت تحقق این مهم را به ویژه در مسیر خودکفایی و حمایت از داخلی سازی و تولید ملی مورد تاکید قرار داده است.

حمایت از طرح های فناورانه، کسب و کارهای نوین و مبتنی بر دانش بنیان  از اولویت های کاری وزارت صنعت، معدن و تجارت است و در برنامه امسال که متشکل از هفت محور و ۳۵ برنامه راهبردی است، مورد توجه قرار دارد.

وزیر صنعت، معدن  و تجارت امروز ( چهارشنبه) در حاشیه نشست هیات وزیران پیرامون ورود استارتاپ ها و شرکت های دانش بنیان به بخش لوازم خانگی گفت : پیش بینی شده تولید کیفی لوازم خانگی در داخل کشور انجام شود تا سدی در مقابل واردات باشد.

وی افزود:  طبق برنامه  قرار است ماشین لباسشویی، یخچال و تلویزیون با  برند ایرانی تولید و تا ۲ ماه آینده به بازار عرضه شود.

وی اضافه کرد: تولیدکنندگان می توانند برای ثبت تولیدات خود به اندازه نیاز داخلی یا حتی کمتر از ان به معاونت امور صنایع  وزارت صنعت مراجعه کنند تا موانع تعرفه ای و  حمایت های دیگر از آنها انجام شود.

رحمانی گفت:  ممکن است فضا برای ورود این شرکت ها روان نباشد، اما  از این موضوع استقبال می کنیم و ورود اینها به حوزه بازار، صنعت و معدن راه نجات به شمار می رود.

وی اظهارداشت: چنانچه کالایی مورد نارضایتی مردم باشد، ضرورت دارد سازمان حمایت از مصرف کنندگان و دستگاه های نظارتی در این زمینه وارد شوند تا با تولیدکنندگان و عرضه کنندگان کالاها و برندهای جعلی برخورد قانونی شود.