طرح ملی مسکن تا پایان سال عملیاتی می‌شود

سه شنبه،۲۳ مهر ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۹

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه طرح ملی مسکن تا پایان سال به طور کامل عملیاتی می‌شود، گفت: منابع بانک‌ها برای تولید مسکن در اختیار سازندگان قرار خواهد گرفت و پس از آن، سازنده می‌تواند وام مذکور را به خریداران واگذار کند.

طرح ملی مسکن تا پایان سال عملیاتی می‌شود

محمد اسلامی با اشاره به روند اجرای طرح ملی مسکن توسط وزارت راه و شهرسازی، اظهار داشت: در شرایط کنونی طرح ملی مسکن در حال طراحی است و این پروژه تا پایان سال جاری کاملا عملیاتی خواهد شد.

وی با بیان اینکه طرح ملی مسکن با هدف خانه‌دار کردن ۶ دهک جامعه طراحی و در حال عملیاتی شدن است، اظهارداشت: تولید مسکن برای دهک‌های یک و دو که توسط نهادهای حمایتی مانند کمیته امداد و بهزیستی صورت می‌گیرد و در این رابطه وزارت راه به میزان گسترده زمین ارائه کرده است.

وزیر راه و شهرسازی یادآورشد: در طرح ملی مسکن دهک‌های ۳، ۴، ۵ و ۶ به صورت ویژه دیده شده‌اند، در شرایط کنونی روند ثبت‌نام برای متقاضیان از استان کرمان به صورت پایلوت آغاز شده و متقاضیان در شهرهای این استان به جز مرکز آن ثبت‌نام کرده‌اند و  وزارت راه و شهرسازی روند بررسی این تقاضاها را آغاز کرده است.

اسلامی ادامه داد: متقاضیان می‌توانند خود زمین ارائه کرده و از حمایت‌های تسهیلاتی دولت برخوردار شوند و یا اینکه دولت، اراضی را برای تولید مسکن واگذار و توسط بخش خصوصی  واحدهای مورد نظر ساخته و به مردم فروخته خواهد شد.

منابع بانک ها برای تولید مسکن در اختیار سازندگان قرار خواهد گرفت

به گفته وزیر راه و شهرسازی، ‌منابع بانک‌ها برای تولید مسکن در اختیار سازندگان قرار خواهد گرفت و پس از آن، سازنده می‌تواند وام مذکور را به خریداران واگذار کند که این مسئله آثار تورمی ندارد.