شوک ۱۰ هزار واحدی به تازه واردان بورس

سه شنبه،۲۳ مهر ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۰

شاخص کل در بازار بورس امروز ۱۰ هزار و ۸۹۲ واحد افت داشت که در نهایت این شاخص به رقم ۳۰۸ هزار و ۹۷۸ واحد رسید.

شوک ۱۰ هزار واحدی به تازه واردان بورس

در معاملات امروز بیش از سه میلیارد و ۲۹۹ میلیون سهم، حق تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۱۲ هزار و ۸۵۱ میلیارد ریال داد و ستد شد.

همچنین شاخص کل (هم وزن) با ۲ هزار و ۹۷۱ واحد کاهش به ۸۶ هزار و ۷۷۵ واحد و شاخص قیمت (هم وزن) با یک هزار و ۹۸۹ واحد افت به ۵۸ هزار و ۷۵ واحد رسید.

شاخص آزاد شناور نیز ۱۲ هزار و ۴۲۰ واحد کاهش به رقم ۳۵۳ هزار و ۶۷۲ واحد رسید، شاخص بازار اول هفت هزار و ۷۸۹ واحد و شاخص بازار دوم ۲۲ هزار و ۷۱۸ واحد کاهش داشت.

علاوه بر این در بین تمامی نمادها، تولیدی فولاد سپید فراب کویر (کویر) با ۱۳ واحد و سیمان فارس (سفار) با ۶ واحد بیشترین تأثیر مثبت را بر شاخص کل داشتند.

در مقابل صنایع پتروشیمی خلیج فارس (فارس) با ۶۳۷ واحد، فولاد مبارکه اصفهان (فولاد) با ۴۱۹ واحد، پالایش نفت تهران (شتران) با ۳۵۷ واحد، گسترش نفت و گاز پارسیان (پارسان) با ۳۳۳ واحد، سرمایه گذاری نفت و گاز پتروشیمی تامین (تاپیکو) با ۳۰۹ واحد، گروه مپنا (سهامی عام) (رمپنا) با ۲۹۴ واحد و پالایش نفت اصفهان (شپنا) با ۲۹۱ واحد از جمله گروه‌هایی بودند که افت شاخص بورس را رقم زدند.

برپایه این گزارش، در بین نمادهای امروز نماد بانک ملت، بانک تجارت، بانک اقتصاد نوین، سایپا، بانک صادرات ایران، فولاد مبارکه اصفهان و ایران خودرو در گروه نمادهای پربیننده قرار داشتند.

گروه بانک‌ها در معاملات امروز صدرنشین برترین گروه‌های صنعت شد و در این گروه یک میلیارد و ۳۷۵ هزار برگه سهم به ارزش یک هزار و ۷۲۱ میلیارد ریال داد و ستد شد.

آخرین وضعیت شاخص فرابورس

شاخص فرابورس نیز امروز بیش از ۱۴۰ واحد افت داشت و بر روی کانال سه هزار و ۹۱۷ واحد ثابت ماند.

همچنین در این بازار یک میلیارد و ۹۹ میلیون برگه سهم به ارزش بیش از ۶ هزار و ۷۸۴ میلیارد ریال داد و ستد شد.

در بین تمامی نمادها توزیع دارو پخش (دتوزیع) و گروه صنایع کاغذی پارس (چکاپا) بیشترین تأثیر مثبت را بر شاخص این بازار داشتند.

در مقابل پتروشیمی مارون (مارون)، هلدینگ صنایع معدنی خاورمیانه (میدکو)، سهامی ذوب آهن اصفهان (ذوب)، سنگ آهن گهرزمین (کگهر)، تولید نیروی برق دماوند (دماوند)، فولاد هرمزگان جنوب (هرمز) و پتروشیمی زاگرس (زاگرس) مانع از رشد بیشتر این شاخص شدند.