باید ساحت پاک رسانه را از باج نیوزها و «تروریست‌های آبرو» جدا کرد

چهارشنبه،۲۴ مهر ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۳

سخنگوی دولت از رسانه‌ها خواست از اتهام‌زنی و گمانه زنی که به نوعی امتداد آمدنیوز است و باعث بردن آبروی افراد می‌شود خودداری کنند و در عین حال گفت: باید ساحت پاک رسانه را از باج نیوزها و «تروریست‌های آبرو» جدا کرد.

باید ساحت پاک رسانه را از باج نیوزها و «تروریست‌های آبرو» جدا کرد

سخنگوی دولت از رسانه‌ها خواست از اتهام‌زنی و گمانه زنی که به نوعی امتداد آمدنیوز است و باعث بردن آبروی افراد می شود خودداری کنند و در عین حال گفت: باید ساحت پاک رسانه را از باج نیوزها و «تروریست‌های آبرو» جدا کرد.

«علی ربیعی» در حاشیه نشست هیات وزیران در گفت و گو با خبرنگاران در پاسخ به پرسشی درباره احتمال ارتباط عناصر داخلی با «روح الله زم» سرشبکه رسانه ضدانقلاب آمد نیوز گفت: اعتقادی ندارم که آمدنیوز یک رسانه بود بلکه ساحت پاک رسانه را باید از باج نیوزها و «تروریست‌های آبرو» جدا کرد.
سخنگوی دولت تصریح کرد: آنهایی که در رسانه کار می‌کنند و پای قلم خویش می‌ایستند و بر اساس اعتقاداتشان می نویسند حتی اگر مخالف ما هم باشند برای آنها احترام قائل هستیم. ولی کسی که در دامن سرویس‌های اطلاعاتی فعالیت می‌کند و با دروغ، آبروی افراد  را میبرد، رسانه نیست.
 وی گفت: کاری به آموزش های تروریستی و نحوه درست کردن کوکتل مولوتوف ندارم بلکه جایی که اساس و پایه را بر افشاگری دروغ و بازی با آبروی مردم گذاشته بود، اقدام وی بزرگترین خیانت به اصل رسانه و کلماتی چون دموکراسی، آزادی و مبارزه بود.
سخنگوی دولت اظهار داشت: اساساً این موضوع را در چارچوب رسانه و از موضع یک شبکه اجتماعی منتقد و آزاد نمی‌دانم. اعتقاد خودم و دولت این است که به مخالفان احترام قائل شویم اما آمدنیوز را نباید در این ردیف قرار داد. آمدنیوز جریانی بود که به همراه سرویس‌های اطلاعاتی، افراد خوش‌نام و اتکای روانی جامعه را تخریب می‌کرد.
ربیعی خاطرنشان کرد: این کانال در چارچوب عملیات روانی و برای فروپاشی ذهنی جامعه فعالیت می‌کرد و از این جهت (بازداشت سرشبکه) تمام کسانی که به آزادی و شرافت قلم باور دارند، خوشحال هستند.  
ربیعی افزود: درباره احتمال ارتباط داخلی با آمدنیوز هم گفت:  ۲ تا سه روز پیش، یکی از سایت‌ها افرادی که فاضل و معتقد به ایران هستند را به عنوان به این شبکه مرتبط دانست. باید از قضاوت‌های تند صرف نظر کرد و اجازه دهیم دوستان ما در سازمان اطلاعات سپاه با همان صداقتی که کار را دنبال کردند، موضوع را دنبال کنند.
سخنگوی دولت از رسانه‌ها خواست از اتهام‌زنی و گمانه زنی که به نوعی امتداد آمدنیوز است و باعث بردن آبروی افراد می‌شود خودداری کنند و در عین حال گفت: از اینکه اصحاب رسانه ساحت شان پاک شد قطعاً همه خوشحال هستند و ما هم حمایت می‌کنیم و تبریک می‌گوییم
ربیعی همچنین درخصوص آخرین مصوبات امروز هیات دولت خواست، اظهار داشت: در جلسه امروز دو مصوبه  بررسی شد.  یکی از مصوبات لایحه توسعه محدوده منطقه آزاد تجاری- صنعتی انزلی بود که بر اساس آن تا ۲ هزار هکتار به محدوده آن اضافه شد. البته تا ۲ هزار هکتار است منتها درباره چگونگی این محدوده مجددا در شورای عالی مناطق آزاد بحث صورت خواهد گرفت. ولی به گسترش منطقه کمک می‌کند و تبادلات تجاری بیشتری در این منطقه صورت خواهد گرفت و رونق بیشتری نیز برای بخش انزلی ما خواهد داشت.

وی افزود: موضوع دیگر بحث حمایت از کسب و کارها بود و برداشتن موانع کسب و کارها و همین‌طور در این راستا ارتقای رتبه ایران در بحث کارآفرینی و کسب و کار که این موضوع در دولت در دستورهای مختلف مورد بحث و بررسی است.

سخنگوی دولت بیان کرد: یکی از لوایحی که امروز بررسی شد، در جهت بهبود فضای کسب و کارها بود. لایحه حمایت از سهامداران خرد و اصلاح لایحه قانونی برخی مواد قانون تجارت که بر این اساس حقوق سهامداران خرد بیشتر تضمین می‌شود حاکمیت شرکتی بیشتر گسترش پیدا می‌کند.
 ربیعی اظهار داشت: به اعتقاد همکاران من در هیات وزیران سطح سرمایه‌گذاری خرد در بازار سرمایه افزایش پیدا می‌کند و سرمایه‌گذاران خارجی هم که می‌خواهد به ایران بیایند و در اینگونه موارد یا سهام بخرند و یا سرمایه‌گذاری کنند تضامین بیشتر قانونی نسبت به سرمایه‌گذاری را هم به دنبال خواهد داشت.

وی با بیان این که شاخص‌های ما در بهبود فضای کسب و کار خوشبختانه بهبود پیدا کرده است، گفت: تحریم موجب شده که ما ناچار شویم صادرات و واردات‌مان را بیشتر کنترل کنیم و ناچار شدیم قیمت گذاری صورت بگیرد که برخلاف اقتصادهای آزاد که نیازی به این مساله ندارند ولی هر کشوری در شرایط تحریم نیاز دارد که قیمت‌ها و واردات و صادرات را کنترل کند.