افت شاخص بورس در سومین هفته مهرماه

چهارشنبه،۲۴ مهر ۱۳۹۸ - ۱۹:۴۳

شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات روز چهارشنبه به عدد ۳۰۹ هزار و ۶۰۶ واحد رسید که در مقایسه با پایان هفته گذشته حدود یک درصد افت داشت.

افت شاخص بورس در سومین هفته مهرماه

در پنج روز معاملات هفته‌ای که گذشت شاخص بورس سه هزار و ۴۴۲ واحد کاهش داشت، شاخص کل در پایان روز چهارشنبه (۱۷ مهر ماه) با عدد ۳۱۳ هزار و ۴۸ واحد به معاملات پایان داد که این رقم در روز چهارشنبه (۲۴ مهر ماه) به عدد ۳۰۹ هزار و ۶۰۶ واحد رسید.

شاخص آزاد شناور در آخرین روز معاملات هفته گذشته ۳۶۲ هزار و ۷۲ واحد بود که در روز چهارشنبه این هفته به رقم ۳۵۲ هزار و ۸۴۷ واحد رسید و کاهش ۹ هزار و ۲۲۵ واحدی را رقم زد.

همچنین شاخص کل (هم وزن) در پایان هفته گذشته ۹۱ هزار و ۳۰۰ واحد بود که در هفته جاری این عدد به ۸۴ هزار و ۶۶۲ واحد و شاخص قیمت (هم وزن) از ۶۱ هزار و ۱۱۶ واحد به عدد ۵۶ هزار و ۶۶۱ واحد رسید.

ارزش بورس تهران در هفته ای که گذشت ۱۱ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال بود که در مقایسه با هفته گذشته چهار درصد کاهش را تجربه کرد، همچنین ارزش فرابورس در مدت ذکر شده سه هزار و ۱۰۹ میلیارد بود که نسبت به مدت مشابه هفته گذشته با کاهش ۶ درصدی همراه شد.

در هفته منتهی به سوم مهر ماه فرآورده های نفتی، چند رشته ای صنعتی، فلزات اساسی، شیمیایی و کانه های فلزی با بازدهی مثبت برای سرمایه گذاران همراه بودند و در مقابل قند و شکر، موارد دارویی، انبوه سازی، بیمه و بازنشسته، حمل و نقل، سیمان، کانه های غیرفلزی، صنایع غذایی به جز قند و شکر، خودرو، رایانه، بانک ها، تامین آب، برق و گاز از جمله صنایعی بودند که کمترین میزان بازدهی را به خود اختصاص دادند و طبق آمار ارائه شده در هفته‌ای که گذشت فرآورده های نفتی با بیشترین افزایش و قند و شکر با بیشترین کاهش همراه بودند.

در هفته‌ای که گذشت بانک ها و موسسات اعتباری، خودرو و قطعات، فلزات اساسی، شیمیایی، صندوق سرمایه‌گذاری قابل معامله، عرضه برق، گاز، بخار و آب گرم، واسطه گری های مالی و پولی، بیمه و بازنشستگی، سرمایه گذاری ها، انبوه سازی املاک و مستغلات، استخراج کانه های فلزی، چندرشته ای صنعتی، سیمان، آهنک و گچ نسبت به دیگر صنایع بیشترین حجم معاملات را داشتند.

همچنین فرآورده های نفتی، شیمیایی،  بانک ها و موسسات اعتباری، صندوق های سرمایه گذاری قابل معامله، فلزات اساسی، دارویی، خودرو و قطعات، صنایع غذایی به جز قند و شکر، استخراج کانه های فلزی، عرضه برق، گاز، بخار و آب گرم،محصولات کاغذی، بیمه و بازنشستگی، انبوه‌سازی املاک و مستغلات، واسطه گری های مالی و پولی، سرمایه گذاری ها، سیمان، آهک و گچ، فنی و مهندسی، چندرشته ای صنعتی، و کانی غیر فلزی بیشترین میزان از ارزش معاملات را به خود اختصاص دادند.