یارانه‌های پنهان و آشکار از بودجه سال ۹۹ منفک می‌شود

دوشنبه،۲۹ مهر ۱۳۹۸ - ۱۸:۰۴

رییس سازمان برنامه و بودجه کشور با بیان اینکه ریالی از فروش نفت در بودجه سال آینده لحاظ نخواهد شد، گفت: در بودجه سال ۱۳۹۹ کل کشور ارقام یارانه‌های آشکار و پنهان از بودجه منفک می‌شود.

یارانه‌های پنهان و آشکار از بودجه سال ۹۹ منفک می‌شود

سیزدهمین جلسه ستاد تهیه و تدوین لایحه بودجه سال ۱۳۹۹ کل کشور، به ریاست محمدباقر نوبخت معاون رییس‌جمهوری و رییس این سازمان و با حضور معاونان و مدیران و نیز روسای برخی از سازمان‌های مدیریت و برنامه‌ریزی استان‌ها برگزار شد.

رییس سازمان برنامه و بودجه کشور در این جلسه گفت: برنامه عمرانی پیش بینی‌شده در لایحه بودجه سال ۱۳۹۹ کل کشور، مبتنی بر منابع حاصل از فروش نفت خواهد بود و این منابع به صورت اهرمی عمل خواهد کرد و ریالی از فروش نفت در بودجه سال آینده لحاظ نخواهد شد.

محمدباقر نوبخت افزود: تغییری که در بودجه سال آتی دنبال می‌شود، جدا کردن یارانه‌ها از بودجه خواهد بود و در کنار آن، رقم ریز یارانه‌های پنهان را هم محاسبه خواهیم کرد تا ارقام بودجه شفاف و روشن باشد تا هم مردم و هم نمایندگان مجلس شورای اسلامی با شفافیت، نظارت داشته باشند.

وی تصریح کرد: بودجه سال ۱۳۹۹ کل کشور با در نظر گرفتن اصلاحات ساختاری تدوین و تنظیم شده و بودجه شرکت‌های دولتی، بانک‌ها و موسسه‌های انتفاعی را نیز اوایل هفته آینده به دولت تقدیم می‌کنیم تا تقدیم مجلس شورای اسلامی شود.

رییس سازمان برنامه و بودجه کشور اظهار داشت: در کنار بودجه دوسالانه، یک برنامه عمرانی دوسالانه و نیز برنامه اشتغال دوسالانه هم پیش‌بینی شده است که به مبادی ذی‌ربط تقدیم خواهد شد.

در  این جلسه، افشین برمکی رییس امور اقتصاد مقاومتی و شورای اقتصاد سازمان برنامه و بودجه کشور، گزارش برنامه دوسالانه تولید و اشتغال کشور را ارایه کرد.

همچنین در جلسه مذکور علی‌حیدر نوری رییس امور هماهنگی و تلفیق بودجه سازمان برنامه و بودجه کشور هم گزارشی از ارقام منابع و مصارف بودجه سال آینده کشور ارایه کرد.