بازگشت شاخص بورس به کانال ۳۰۲ هزار واحد

دوشنبه،۲۹ مهر ۱۳۹۸ - ۱۸:۰۸

شاخص کل در بازار بورس امروز ۷۸۵ واحد رشد داشت که در نهایت این شاخص به رقم ۳۰۲ هزار و ۱۷۶ واحد رسید.

بازگشت شاخص بورس به کانال ۳۰۲ هزار واحد

بر اساس معاملات امروز بیش از سه میلیارد و ۱۱۶ میلیون سهم، حق تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۱۲ هزار و ۹۵۵ میلیارد ریال داد و ستد شد.

همچنین شاخص کل (هم وزن) با یک هزار و ۶۶۸ واحد کاهش به ۸۰ هزار و ۴۲۵ واحد و شاخص قیمت (هم وزن) با یک هزار و ۱۱۶ واحد افت به ۵۳ هزار و ۸۲۶ واحد رسید.

شاخص آزاد شناور نیز با ۴۶ واحد کاهش به رقم ۳۴۲ هزار و ۳۱۲ واحد رسید، شاخص بازار اول یک هزار و ۴۳۰ واحد افزایش و شاخص بازار دوم ۲ هزار و ۲۴۴ واحد کاهش داشت.

علاوه بر این در بین تمامی نمادها، فولاد مبارکه اصفهان (فولاد) با ۳۸۳ واحد، ملی صنایع مس ایران (فملی) با ۲۸۹ واحد، پالایش نفت بندرعباس (شبندر) با ۲۱۷ واحد، پتروشیمی پارس (پارس) با ۱۸۲ واحد، سرمایه گذاری نفت و گاز پتروشیمی تامین (تاپیکو) با ۱۳۱ واحد و معدنی و صنعتی گل گهر (کگل) با ۱۲۳ واحد بیشترین تأثیر مثبت را بر شاخص کل داشتند.

در مقابل بانک اقتصاد نوین (ونوین) با ۱۰۷ واحد، حفاری شمال (حفاری) با ۹۴ واحد، لابراتور سازی دکتر عبیدی (دعبید) با ۴۶ واحد از جمله گروه‌هایی بودند که افت شاخص بورس را رقم زدند.

برپایه این گزارش، در بین نمادهای امروز نماد بانک تجارت، بانک ملت، بانک صادرات ایران، سایپا، پالایش نفت اصفهان، بانک اقتصاد نوین و پالایش نفت بندرعباس در گروه نمادهای پربیننده قرار داشتند.

گروه مواد دارویی در معاملات امروز صدرنشین برترین گروه‌های صنعت شد و در این گروه ۱۵۴ میلیون و ۳۸۱ هزار برگه سهم به ارزش یک هزار و ۴۷۰ میلیارد ریال داد و ستد شد.

آخرین وضعیت شاخص فرابورس

شاخص فرابورس نیز امروز ۲۶ واحد افت داشت و بر روی کانال سه هزار و ۷۰۶ واحد ثابت ماند.

همچنین در این بازار یک میلیارد و ۴۱۹ میلیون برگه سهم به ارزش بیش از ۵۷ هزار و ۲۲۱ میلیارد ریال داد و ستد شد.

در بین تمامی نمادها، نماد پتروشیمی زاگرس (زاگرس)، فولاد هرمزگان جنوب (هرمز) و تولید برق عسلویه مپنا (بمپنا) بیشترین تأثیر مثبت را بر شاخص این بازار داشتند.

در مقابل هلدینگ صنایع معدنی خاورمیانه (میدکو)، قاسم ایران (قاسم)، بیمه کوثر (کوثر) و شرکت آهن و فولاد ارفع (ارفع) مانع از رشد بیشتر این شاخص شدند.