افت شاخص بورس در نخستین روز ماه آبان

چهارشنبه،۰۱ آبان ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۲

شاخص کل در بازار بورس امروز ۲ هزار و ۵۰۷ واحد افت داشت که در نهایت این شاخص به رقم ۳۰۵ هزار و ۸۰۷ واحد رسید.

افت شاخص بورس در نخستین روز ماه آبان

در معاملات امروز بیش از ۶ میلیارد و ۶۹۴ میلیون سهم، حق تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۳۵ هزار و ۵۹۰ میلیارد ریال داد و ستد شد.

همچنین شاخص کل (هم وزن) با یک هزار و ۱۶۸ واحد کاهش به ۸۰ هزار و ۸۲۴ واحد و شاخص قیمت (هم وزن) با ۷۸۱ واحد افت به ۵۴ هزار و ۶۶ واحد رسید.

شاخص آزاد شناور نیز با سه هزار و ۱۲۵ واحد کاهش به رقم ۳۴۶ هزار و ۳۷۹ واحد رسید، شاخص بازار اول ۲ هزار و ۱۱۲ واحد و شاخص بازار دوم سه هزار و ۷۸۹ واحد کاهش داشتند.

علاوه بر این در بین تمامی نمادها، پتروشیمی پارس (پارس) با ۱۳۷ واحد، پتروشیمی نوری (نوری) با ۱۲۱ واحد و پالایش نفت بندرعباس (شبندر) با ۱۱۱ واحد بیشترین تأثیر مثبت را بر شاخص کل داشتند.

در مقابل فولاد مبارکه اصفهان (فولاد) با ۲۵۳ واحد، پالایش نفت تهران (شتران) با ۱۹۶ واحد، پالایش نفت تبریز (شبریز) با ۱۹۰ واحد، پتروشیمی خارک (شخارک) با ۱۲۴ واحد و پالایش نفت اصفهان (شپنا) با ۱۱۶ واحد از جمله گروه‌هایی بودند که افت شاخص بورس را رقم زدند.

برپایه این گزارش، در بین نمادهای امروز نماد بانک تجارت، بانک ملت، بانک صادرات ایران، بانک اقتصاد نوین، سایپا، پالایش نفت اصفهان و پالایش نفت بندرعباس در گروه نمادهای پربیننده قرار داشتند.

گروه شیمیایی در معاملات امروز صدرنشین برترین گروه‌های صنعت شد و در این گروه ۹۷ میلیون و ۲۷۴ هزار برگه سهم به ارزش یک هزار و ۴۲۲ میلیارد ریال داد و ستد شد.

آخرین وضعیت شاخص فرابورس

شاخص فرابورس نیز امروز نزدیک به ۲۲ واحد رشد داشت و بر روی کانال سه هزار و ۷۸۳ واحد ثابت ماند.

همچنین در این بازار یک میلیارد و ۱۲۷ میلیون برگه سهم به ارزش بیش از ۶ هزار و ۱۲۷ میلیارد ریال داد و ستد شد.

در بین تمامی نمادها، پتروشیمی مارون (مارون)، پتروشیمی دماوند (دماوند)، بیمه پاسارگاد (بپاس) و توزیع داروپخش (دتوزیع) بیشترین تأثیر مثبت را بر شاخص این بازار داشتند.

در مقابل فولاد هرمزگان جنوب (هرمز)، سهامی ذوب آهن اصفهان (ذوب)، فرابورس ایران (فرابورس)، پالایش نفت شیراز (شراز) و پتروشیمی زاگرس (زاگرس)، مانع از رشد بیشتر این شاخص شدند.