سازمان ملل متحد با افزایش حمایت از کشورها، چابک‌تر می‌شود

چهارشنبه،۰۱ آبان ۱۳۹۸ - ۱۶:۵۲

دبیرکل سازمان ملل متحد در پیامی به مناسبت روز ملل متحد دوم آبان ماه اعلام کرد: سازمان ملل متحد با افزایش حمایت از کشورها، چابک‌تر و مسئولیت‌پذیرتر می‌شود.

سازمان ملل متحد با افزایش حمایت از کشورها، چابک‌تر می‌شود

به گزارش مرکز اطلاعات سازمان ملل متحد، «آنتونیو گوترش» روز چهارشنبه در پیامی به مناسبت روز ملل متحد ۲۴ اکتبر ۲۰۱۹ برابر با ۲ آبان ماه جاری اظهار داشت: روز ملل متحد آرمان‌های ماندگر منشور سازمان ملل متحد را برجسته می‌کند که ۷۴ سال پیش در چنین تاریخی به مورد اجرا گذاشته شد.

وی در این پیام تصریح کرد: منشور سازمان ملل متحد در دریای طوفانی جهان، کماکان لنگرگاه اخلاق مشترک ما است. در این دوران که تغییرات، بسیار سریع رخ می‌دهد، سازمان ملل متحد کماکان بر مشکلات واقعی مردم تمرکز می‌کند.

دبیرکل سازمان ملل متحد تاکید کرد: ما برای جهانی شدنی عادلانه و اقدامات اقلیمی جسورانه تلاش می‌کنیم. ما برای حقوق بشر و برابر جنسیتی تلاش می‌کنیم و به هر نوع نفرتی «نه» می‌گوئیم.

در پیام گوترش آمده است: ما تمام سعی‌مان را می‌کنیم صلح را برقرار سازیم و در همان حال کمک‌های نجات‌بخش به میلیون‌ها نفر می‌رسانیم که گرفتار درگیری هستند. سازمان ملل متحد به نوبه خود با افزایش حمایت از کشورها، چابک‌تر و مسئولیت‌پذیرتر می‌شود.

وی در این پیام خاطرنشان کرد: سال آینده، مصادف با هفتاد و پنجمین سالگرد تاسیس این سازمان است. این نقطه عطف، لحظه حساسی برای شکل‌گیری آینده ما خواهد بود.

دبیرکل سازمان ملل متحد همچنین عنوان کرد: شما را دعوت می‌کنم به این گفت و گو بپیوندید و اجازه دهید با هم برای بهبود رفاه «ما مردمان» تلاش کنیم.​