شاخص بورس ۲۵۲۰ واحد رشد کرد

دوشنبه،۰۶ آبان ۱۳۹۸ - ۱۷:۱۹

شاخص کل در بازار بورس امروز ۲ هزار و ۵۲۰ واحد رشد داشت که در نهایت این شاخص به رقم ۳۰۵ هزار و ۹۶۹ واحد رسید.

شاخص بورس ۲۵۲۰ واحد رشد کرد

بر اساس معاملات امروز بیش از ۲ میلیارد و ۶۶۹ میلیون سهم، حق تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۱۱ هزار و ۷۸۹ میلیارد ریال داد و ستد شد.

همچنین شاخص کل (هم وزن) با یک هزار و ۷۸۶ واحد افزایش به ۸۱ هزار و ۹۴۸ واحد و شاخص قیمت (هم وزن) با یک هزار و ۱۹۵ واحد رشد به ۵۴ هزار و ۸۱۶ واحد رسیدند.

شاخص آزاد شناور نیز با بیش از چهار هزار واحد افزایش به رقم ۳۴۸ هزار و ۸۸ واحد رسید، شاخص بازار اول یک هزار و ۷۲۶ واحد و شاخص بازار دوم پنج هزار و ۵۹۸ واحد افزایش داشتند.

علاوه بر این در بین تمامی نمادها، پالایش نفت تهران (شتران) با ۱۳۹ واحد، ایران خودرو (خودرو) با ۱۰۸ واحد، کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران (حکشتی) با ۱۰۶ واحد، گروه مپنا (سهامی عام)(رمپنا) با ۱۰۱ واحد و گروه مدیریت سرمایه گذاری امید (وامید) با ۹۷ واحد بیشترین تأثیر مثبت را بر شاخص کل داشتند.

در مقابل  صنایع پتروشیمی خلیج فارس (فارس) با ۳۸۳ واحد و پالایش نفت تبریز (شبریز) با ۱۰۶ واحد از جمله گروه‌هایی بودند که افت شاخص بورس را رقم زدند.

برپایه این گزارش، در بین نمادهای امروز نماد بانک تجارت، بانک ملت، سایپا، بانک اقتصاد نوین، بانک صادرات ایران، فولاد مبارکه اصفهان، سایپا و مس شهید باهنر در گروه نمادهای پربیننده قرار داشتند.

گروه مواد دارویی در معاملات امروز صدرنشین برترین گروه‌های صنعت شد و در این گروه ۱۲۱میلیون و ۶۹ هزار برگه سهم به ارزش یک هزار و ۱۸۱ میلیارد ریال داد و ستد شد.

آخرین وضعیت شاخص فرابورس

شاخص فرابورس نیز امروز بیش از ۶۹ واحد رشد داشت و بر روی کانال سه هزار و ۸۵۲ واحد ثابت ماند.

همچنین در این بازار ۶۴۲ میلیون و ۵۸۱ هزار برگه سهم به ارزش بیش از چهار هزار و ۷۰۲ میلیارد ریال داد و ستد شد.

علاوه براین در بین تمامی نمادها، پتروشیمی مارون (مارون)، سهامی ذوب آهن اصفهان (ذوب)، فولاد هرمزگان جنوب (هرمز)، پتروشیمی زاگرس (زاگرس)، هلدینگ صنایع معدنی خاورمیانه (میدکو)، صنایع ماشین های اداری ایران (مادیرا ) و تولید برق عسلویه مپنا (بمپنا) بیشترین تأثیر مثبت را بر شاخص این بازار داشتند.

در مقابل نماد تولید نیروی برق دماوند (دماوند)، توزی داروپخش (دتوزیع)، پالایش نفت شیراز (شراز) و پالایش نفت لاوان (شاوان) مانع از رشد بیشتر این شاخص شدند.