مصر و روسیه رزمایش مشترک برگزار کردند

دوشنبه،۰۶ آبان ۱۳۹۸ - ۱۸:۰۴

 روزنامه مصری "دیلی نیوز" گزارش داد که این کشور و روسیه نخستین رزمایش مشترک دفاع هوایی را برگزار کردند.

مصر و روسیه رزمایش مشترک برگزار کردند

براساس این گزارش، دولت روسیه در راستای تقویت همکاری‌های نظامی خود با کشورهای آفریقایی، از دیروز یکشنبه نخستین رزمایش مشترک دفاع هوایی خود را با حضور یگان های ویژه وابسته به نیروهای دفاع هوایی روسیه و مصر در مرکز آموزشی تاکتیکی مصر در اطراف قاهره پایتخت این کشور آغاز کرد.

این رزمایش که با عنوان "کمان دوستی -۲۰۱۹ " نامگذاری شده است تا ۷ نوامبر (۱۶ ابان) ادامه خواهد یافت تا نیروهای دفاع رزم هوایی دو کشور بتوانند با استفاده از آخرین تجهیزات دفاعی به اهداف هوایی فرضی حمله و با انواع تهدیدات خاص مبارزه کنند.

وزارت دفاع مصر امروز با صدور بیانیه ای هدف از برگزاری این رزمایش را توسعه تسلیحات هوایی و تاکتیک‌ها در برابر آنها و نیز تبادل تجربه در زمینه تامین امنیت هوایی و دفاع از مواضع راهبردی اعلام کرد.

طبق برنامه قرار است از سیستم دفاع موشکی مصر موسوم به تور-۲ ام ایی -Tor-۲ME، "باک - ام ۲ ایی -Buk-M۲E" و نیز سیستم های "ضد هوایی خودران شیلکا زد اس یو- ۴-۲۳ و موشک های ایگلا متعلق به وزارت روسیه در این رزمایش استفاده شود.

این دو کشور در خرداد ماه سال ۱۳۹۴ نیر نخستین رزمایش دریایی مشترک خود را در نیز با عنوان "پل دوستی- ۲۰۱۵" در منطقه ای تعیین شده در دریای مدیترانه برگزار کرده بودند.

مصر در فروردین ماه نیز یک رزمایش مشترک هوایی با وزارت دفاع فرانسه برگزار کرده بود.

روسیه در ماه‌های اخیر سیاست گسترش روابط با کشورهای افریقایی را دنبال می‌کند و تحلیلگران نزدیکی روسیه به این کشورها را با هدف توسعه مناسبات مسکو در قاره افریقا ارزیابی می‌کنند.