رابطه تجاری با قطر در سراشیبی

چهارشنبه،۰۸ آبان ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۲

رئیس اتاق بازرگانی مشترک ایران و قطر با اعلام اینکه رابطه تجاری با قطر کاهشی است، گفت: آمار تجارت ۶ ماهه اول سال هنوز به صورت رسمی اعلام نشده اما رایزنی‌ها نشان می‌دهد حجم تجارت با قطر در این بازه زمانی از ۱۱۰ میلیون دلار فراتر نمی‌رود که نسبت به مدت مشابه سال قبل، روند کاهشی دارد.

رابطه تجاری با قطر در سراشیبی

وزیر امور خارجه کشور روز دوشنبه برای شرکت در کمیته خاورمیانه کنفرانس امنیتی مونیخ عزم دوحه قطر شد. رئیس اتاق بازرگانی مشترک ایران و قطر با اظهار بی‌اطلاعی از این سفر به خبرنگار اقتصادی ایرنا گفت: بهتر است وزیر امور خارجه کشور اتاق بازرگانی را در جریان این سفرها قرار دهد تا بتوانیم مباحث اقتصادی از منظر بخش خصوصی به وی منتقل کنیم.

«عدنان موسی‌پور» با بیان اینکه ظریف در این مدت سفرهای زیادی به قطر داشته است، افزود: از محتوا و اخبار این جلسات بی‌اطلاعیم اما متاسفانه انعکاس آن‌ها در مسائل اقتصادی دیده نشد.

وی خاطرنشان کرد: انتظار داریم یکی از اولویت‌های این سفرها حل مسائل اقتصادی باشد، چون حیف است مراوادات تجاری با کشور دوست و همسایه قطر باوجود ظرفیت‌های موجود در دو کشور و تمایل دو طرف برای کار کردن با یکدیگر، در سطح پایین نگه داشته شود.

به گفته رئیس اتاق مشترک بازرگانی ایران و قطر، روابط مالی دو کشور کاملا متاثر از تحریم‌هاست و هیچگونه رابطه بانکی بین قطر و ایران وجود ندارد.

وی با اشاره به برگزاری نمایشگاه هتلداری و مواد غذایی در قطر تصریح کرد: از شرکت‌های قدرتمند مواد غذایی که قادر به رقابت با غول‌های صنعت غذایی دنیا هستند، دعوت می‌کنیم در این نمایشگاه که از تاریخ ۲۰ تا ۲۳ آبان برگزار می‌شود، شرکت کنند.