تداوم رشد شاخص بورس در معاملات امروز

چهارشنبه،۰۸ آبان ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۶

شاخص کل در بازار بورس امروز سه هزار و ۷۰۱ واحد رشد داشت که در نهایت این شاخص به رقم ۳۰۹ هزار و ۶۷۱ واحد رسید.

تداوم رشد شاخص بورس در معاملات امروز

بر اساس معاملات امروز بیش از ۲ میلیارد و ۴۱۵ میلیون سهم، حق تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۹ هزار و ۲۹۴ میلیارد ریال داد و ستد شد.

همچنین شاخص کل (هم وزن) با ۲ هزار و ۶۱۹ واحد افزایش به ۸۴ هزار و ۵۶۸ واحد و شاخص قیمت (هم وزن) با یک هزار و ۷۵۲ واحد رشد به ۵۶ هزار و ۵۶۸ واحد رسیدند.

شاخص آزاد شناور نیز با بیش از پنج هزار و ۶۸۴ واحد افزایش به رقم ۳۵۳ هزار و ۷۷۲ واحد رسید، شاخص بازار اول ۲ هزار و ۶۲۱ واحد و شاخص بازار دوم هفت هزار و ۸۴۰ واحد افزایش داشتند.

علاوه بر این در بین تمامی نمادها، گروه مپنا (سهامی عام)(رمپنا) با ۱۵۲ واحد، فولاد مبارکه اصفهان (فولاد) با ۱۳۸ واحد، پالایش نفت تبریز (شبریز) با ۱۰۰ واحد، ایران خودرو (خودرو) با ۹۹ واحد، هلدینگ سرمایه گذاری غدیر (وغدیر) با ۹۶ واحد و لابراتور داروسازی دکتر عبیدی (دعبید) با ۹۳ واحد بیشترین تأثیر مثبت را بر شاخص کل داشتند.

در مقابل پتروشیمی پارس (پارس) با ۱۲۱ واحد، پتروشیمی جم (جم) با ۶۰ واحد، پتروشیمی نوری (نوری) با ۴۲ واحد و صنایع پتروشیمی خلیج فارس (فارس) با ۲۷ واحد و گروه مدیریت سرمایه گذاری امید (وامید) با ۲۴ واحد از جمله گروه‌هایی بودند که افت شاخص بورس را رقم زدند.

برپایه این گزارش، در بین نمادهای امروز نماد بانک تجارت، بانک ملت، بانک اقتصاد نوین، سایپا، مس شهید باهنر، فولاد مبارکه اصفهان و ایران خودرو در گروه نمادهای پربیننده قرار داشتند.

گروه بانک ها در معاملات امروز صدرنشین برترین گروه‌های صنعت شد و در این گروه ۸۰۸ میلیون و ۱۳۳ هزار برگه سهم به ارزش ۹۶۸ میلیارد و ۸۸۰ میلیون ریال داد و ستد شد.

آخرین وضعیت شاخص فرابورس

شاخص فرابورس نیز امروز بیش از ۷۵ واحد رشد داشت و بر روی کانال سه هزار و ۹۲۷ واحد ثابت ماند.

همچنین در این بازار ۸۰۰ میلیون و ۶۹۱ هزار برگه سهم به ارزش بیش از پنج هزار و ۲۱۸ میلیارد ریال داد و ستد شد.

در بین تمامی نمادها، سهامی ذوب آهن اصفهان (ذوب)، پتروشیمی مارون (مارون)، پالایش نفت شیراز (شراز)، کشتیرانی دریای خزر (حخزر)، تولید نیروی برق دماوند (دماوند)، قاسم ایران (قاسم) و هلدینگ صنایع معدنی خاورمیانه (میدکو) بیشترین تأثیر مثبت را بر شاخص این بازار داشتند.

در مقابل نماد و فولاد هرمزگان جنوب (هرمز)، پالایش نفت لاوان (شاوان)، نفت ایرانول (ایرانول) و اعتباری ملل (وملل) مانع از رشد بیشتر این شاخص شدند.