دعوت از شرکت‌های دانش‌بنیان برای پیشگیری و مقابله با قاچاق

پنج شنبه،۰۹ آبان ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۴

سخنگوی ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز از برگزاری گردهمایی ارائه فناوری‌های نوین در پیشگیری و مبارزه با قاچاق کالا و ارز در روزهای ۱۹، ۲۰ و ۲۱ آبان خبر داد.

دعوت از شرکت‌های دانش‌بنیان برای پیشگیری و مقابله با قاچاق

«حمیدرضا دهقانی‌نیا» با اعلام این مطلب گفت: با توجه به تاکید رئیس‌جمهوری، وزیر کشور و رئیس ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز برای فعال و تکمیل شدن سامانه الکترونیکی و هوشمند در سال ۹۸، امسال برای نخستین بار گردهمایی ارائه فناوری‌های نوین در حوزه پیشگیری و مبارزه با قاچاق کالا و ارز برگزار می‌شود.

وی تصریح کرد: این گردهمایی در محل صندوق نوآوری و شکوفایی و با همکاری ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز و در ۱۳ محور برگزار می‌شود.

سخنگوی ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز ادامه داد: این گردهمایی با هدف استفاده از دانش و نوآوری در مدل بهینه پیشگیری و مقابله با قاچاق کالا و ارز بوده و حفاظت فیزیکی، کشف و شناسایی، انبارداری هوشمند، بازرسی در سطح عرضه، پایش مرزها، هوشمندسازی نظارت بر ترانزیت و لجستیک، بهینه‌سازی امحا و بازیابی و شفاف‌سازی و رهگیری در زنجیره تامین و توزیع و مصرف از جمله محورهای این برنامه است.

دهقانی‌نیا از تمامی شرکت‌های دانش‌بنیان که در این حوزه‌ها تجربه و ایده نو دارند دعوت کرد که با هماهنگی صندوق و نوآوری و شکوفایی، در این گردهمایی شرکت کنند تا با نوآوری جدید و پاسخ به نیازهای این حوزه، بتوان موضوع مبارزه با قاچاق را بهتر از گذشته پیگیری کرد.

به گفته وی صندوق نوآوری و شکوفایی برای این گردهمایی سه روزه، برنامه‌های متنوعی را در نظر گرفته است که از جمله آن می‌توان به مذاکرات رو در رو، رویدادهای معرفی نیازمندی‌های فناورانه و پنل‌های تخصصی اشاره کرد.