روایت رئیس کل بانک مرکزی از روند کاهش نرخ دلار

جمعه،۱۰ آبان ۱۳۹۸ - ۱۸:۱۰

رئیس کل بانک مرکزی از روند کاهش نرخ دلار از بالای 14 هزار به زیر 12 هزار تومان خبرداد.

روایت رئیس کل بانک مرکزی از روند کاهش نرخ دلار

به گزارش اقتصاد کارا، عبدالناصر همتی رئیس کل بانک مرکزی بر اساس نموداری که در صفحه اینستاگرامی خود ترسیم کرده،‌ روند نرخ دلار در شش ماه گذشته از خرداد 98 تا مهرماه 98 را بررسی کرده که بر اساس آن نرخ هر دلار آمریکا از بالای 14 هزار تومان، در یک روند کاهشی به زیر 12 هزار تومان رسیده است.

وی اهمیت روند کاهشی نرخ دلار را در شرایط فشار حداکثری دشمن و تحریم‌های شدید اقتصاد را یادآور شده است. 

او پیشتر هم نوشت:علیرغم تداوم فشار حداکثری، بازار ارز به روند با ثبات خود ادامه می‌دهد و شرایط تحت کنترل و رصد است. طی کمتر از ۶ ماه سال جاری بیش از ۱۶ میلیارد یورو برای کالا‌ها و خدمات اساسی و ضروری کشور از طریق بانک مرکزی و سامانه نیما و سایر روش‌ها تأمین شده است. این روند به حول و مدد الهی ادامه خواهد داشت.

رئیس بانک مرکزی ادامه داد: برنامه ساماندهی نیاز‌های ارزی کشور در چارچوب اقتصاد مقاومتی و بدون توجه به برنامه «اعتبار متصل به نفت اروپا» تنظیم شده است، ولی با توجه به اهمیت سرمایه گذاری بلند مدت در کشور برای رشد اقتصادی و بهبود رفاه مردم، جذب اعتبارات در چارچوب برجام و مذاکرات دولت با طرف‌های خارجی مفید است. بانک مرکزی تلاش خود را برای تأمین نیاز ارزی حج واجب انجام داد، اما با توجه به شرایط پیچیده ارزی کشور، اولویت بانک تامین نیاز‌های اساسی و دارو است لذا در مقطع کنونی، تأمین ارز عمره مستحبی نمی‌تواند در اولویت کاری بانک باشد.