شاخص بورس عقب نشینی کرد

شنبه،۱۱ آبان ۱۳۹۸ - ۱۷:۲۶

شاخص کل در بازار بورس امروز ۹۳۱ واحد افت داشت که در نهایت این شاخص به رقم ۳۰۸ هزار و ۷۳۰ واحد رسید.

شاخص بورس عقب نشینی کرد

در معاملات امروز بیش از سه میلیارد و ۶۶ میلیون سهم، حق تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۱۴ هزار و ۴۲۳ میلیارد ریال داد و ستد شد.

همچنین شاخص کل (هم وزن) با ۵۳۴ واحد افزایش به ۸۵ هزار و ۹۶ واحد و شاخص قیمت (هم وزن) با ۳۵۷ واحد رشد به ۵۶ هزار و ۹۰۳ واحد رسیدند.

شاخص آزاد شناور نیز یک هزار و ۱۴ واحد افت به رقم ۳۵۲ هزار و ۷۴۷ واحد رسید، شاخص بازار اول یک هزار و ۱۵۶ واحد کاهش و شاخص بازار دوم ۲۶۸ واحد افزایش داشت.

علاوه بر این در بین تمامی نمادها، گسترش نفت و گاز پارسیان (پارسان) با ۱۱۵ واحد، صنایع پتروشیمی خلیج فارس (فارس) با ۹۰ واحد، س. صنایع شیمیایی ایران (شیران) با ۵۹ واحد، مس شهید باهنر (فباهنر) با ۴۸ واحد و گروه صنعتی پاکشو (پاکشو) با ۴۶ واحد بیشترین تأثیر مثبت را بر شاخص کل داشتند.

در مقابل بانک ملت (وبملت) با ۱۷۶ واحد، فولاد مبارکه اصفهان (فولاد) با ۱۵۶ واحد، گروه مدیریت سرمایه گذاری امید (وامید) با ۱۳۶ واحد، س. نفت و گاز پتروشیمی تامین (تاپیکو) با ۱۱۶ واحد و پالایش نفت بندرعباس (شبندر) با ۸۸ واحد از جمله گروه‌هایی بودند که افت شاخص بورس را رقم زدند.

برپایه این گزارش، در بین نمادهای امروز نماد بانک تجارت، بانک ملت، مس شهید باهنر، سایپا، بانک اقتصاد نوین، فولاد مبارکه اصفهان و بانک صادرات ایران در گروه نمادهای پربیننده قرار داشتند.

گروه شیمیایی در معاملات امروز صدرنشین برترین گروه‌های صنعت شد و در این گروه ۱۳۶میلیون و ۷۰۳ هزار برگه سهم به ارزش یک میلیارد و ۷۴۱ میلیون ریال داد و ستد شد.

آخرین وضعیت شاخص فرابورس

شاخص فرابورس نیز امروز ۱۱ واحد افت داشت و بر روی کانال سه هزار و ۹۱۶ واحد ثابت ماند.

همچنین در این بازار یک میلیارد و ۱۴۹ میلیون برگه سهم به ارزش بیش از ۹ هزار و ۸۳ میلیارد ریال داد و ستد شد.

در بین تمامی نمادها، تولید نیروی برق دماوند (دماوند) و س. توسعه و عمران استان کرمان (کرمان) بیشترین تأثیر مثبت را بر شاخص این بازار داشتند.

در مقابل نماد پتروشیمی مارون (مارون)، هلدینگ صنایع معدنی خاورمیانه (میدکو)، فولاد هرمزگان جنوب (هرمز)، توسعه مولد نیروگاهی جهرم (بجهرم) و پتروشیمی زاگرس (زاگرس) مانع از رشد بیشتر این شاخص شدند.