نمایشگاه بین المللی واردات چین با حضور ایران برگزار می‌شود

يکشنبه،۱۲ آبان ۱۳۹۸ - ۱۸:۵۶

دومین نمایشگاه بین المللی واردات چین با مشارکت ۱۵۰ از سراسر جهان از جمله جمهوری اسلامی ایران از ۱۴ آبان سال جاری در شانگهای برگزار می‌شود.

نمایشگاه بین المللی واردات چین با حضور ایران برگزار می‌شود

بیش از سه هزار شرکت در این دوره از نمایشگاه حضور دارند که بیش از یک هزار شرکت آنها برای نخستین بار است که در بازار چین، تولیدات خود را به عرضه می‌گذارند.

این نمایشگاه بین‌المللی شامل سه بخش کشورها، شرکت‌ها و مجمع اقتصادی «هونگ چیائو» است در مجموع ۶۴ کشور و سه سازمان بین المللی در بخش نمایشگاه جامع کشورها به منظور نشان دادن ظرفیت، وضعیت و موفقیت‌های خود در زمینه تجارت و سرمایه گذاری، شرکت کرده‌اند.

در بخش شرکت‌ها نیز بیش از سه هزار شرکت از ۱۵۰ کشور جهان حضور دارند و اقلامی مانند لوازم روزمره با فناوری جدید، خودرو، تجهیزات، لوازم پزشکی و دارو، لوازم خانگی تجملی، تجارت خدماتی، خوراک و محصولات کشاورزی را به نمایش می‌گذارند.

تعداد شرکت کنندگان این بخش از نمایشگاه بیش از دوره اول نمایشگاه خواهد بود و مساحت محل نمایشگاه نیز با دو برابر افزایش به ۳۰ هکتار رسیده است میانگین مساحت هر کدام از غرفه های این نمایشگاه به ۹۳ متر مربع می‌رسد که در مقایسه با دوره اول نمایشگاه، ۲۰ درصد افزایش پیدا کرده است.

بیش از ۲۵۰ شرکت حاضر در این نمایشگاه یا جزو ۵۰۰ شرکت برتر دنیا یا در صنف خود پیشتاز و مطرح هستند همچنین تعداد فرآورده‌ها و فناوری‌های جدید که قرار است در این نمایشگاه رونمایی شود، بیشتر از دوره اول نمایشگاه خواهد بود.

پیش بینی می‌شود در ۱۵سال آینده چین ۳۰ هزار میلیارد دلار کالا و ۱۰ هزار میلیارد دلار خدمات وارد کند اهمیت این نمایشگاه به حدی است که شی جین پینگ رییس جمهوری خلق چین در آئین گشایش آن شرکت می‌کند.

بازرگانان ایرانی سال گذشته بنا به دلایلی در نخستین نمایشگاه واردات شانگهای حضور نداشتند اما امسال ۱۵ شرکت ایرانی حضور دارند و  «رضا رحمانی» وزیر صنعت، معدن و تجارت ایران در آئین گشایش نمایشگاه شرکت خواهد کرد.

بازار چین بسیار عظیم اما رقابت نیز در آن بسیار شدید است بازرگانان ایران باید با تمام توان تلاش کنند فرصت‌های بازرگانی را مغتنم شمارند به ویژه این که بر اثر تاثیرات ناشی از تحریم‌های آمریکا، برخی از بازرگان چینی نسبت به همکاری اقتصادی و تجاری با ایران شک و تردید و بازرگانان ایرانی نیز نسبت به برخی مشکلات بر سر راه همکاری اقتصادی و تجاری دو کشور گله دارند.

دومین نمایشگاه بین المللی واردات چین ۱۴ تا ۱۹ آبان در شانگهای برگزار می‌شود.