شاخص بورس رشد کرد

يکشنبه،۱۲ آبان ۱۳۹۸ - ۲۰:۰۲

شاخص کل در بازار بورس امروز ۲۳۰ واحد رشد داشت که در نهایت این شاخص به رقم ۳۰۸ هزار و ۹۶۰ واحد رسید.

شاخص بورس رشد کرد

بر اساس معاملات امروز بیش از سه میلیارد و ۵۱۷ میلیون سهم، حق تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۱۴ هزار و ۴۵ میلیارد ریال داد و ستد شد.

همچنین شاخص کل (هم وزن) با یک هزار و هشت واحد افزایش به ۸۶ هزار و ۱۰۴ واحد و شاخص قیمت (هم وزن) با ۶۷۴ واحد رشد به ۵۷ هزار و ۵۷۴ واحد رسیدند.

شاخص آزاد شناور نیز  ۸۲۹ واحد افزایش به رقم ۳۵۳ هزار و ۵۷۶ واحد رسید، شاخص بازار اول ۱۶۶ واحد و شاخص بازار دوم ۴۷۱ واحد افزایش داشتند.

علاوه بر این در بین تمامی نمادها، ایران خودرو (خودرو) با ۱۴۱ واحد، گروه صنعتی پاکشو (پاکشو) با ۹۹ واحد، سایپا (خساپا) با ۹۱ واحد و گسترش نفت و گاز پارسیان (پارسان) با ۸۸ واحد و گروه مدیریت سرمایه گذاری امید (وامید) با ۶۹ واحد بیشترین تأثیر مثبت را بر شاخص کل داشتند.

در مقابل بانک ملت (وبملت) با ۲۲۸ واحد، پتروشیمی پارس (پارس) با ۱۱۹ واحد، پتروشیمی مبین (مبین) با ۱۰۵ واحد و بانک پاسارگاد (وپاسار) با ۱۰۵ واحد، پالایش نفت تهران (شتران) با ۹۱ واحد و صنایع پتروشیمی خلیج فارس (فارس) با ۹۰ واحد از جمله گروه‌هایی بودند که افت شاخص بورس را رقم زدند.

برپایه این گزارش، در بین نمادهای امروز نماد بانک تجارت، بانک ملت، بانک اقتصاد نوین، سایپا، مس شهید باهنر، ایران خودرو و صنایع شیمیایی ایران در گروه نمادهای پربیننده قرار داشتند.

گروه خودرو در معاملات امروز صدرنشین برترین گروه‌های صنعت شد و در این گروه یک میلیارد و ۳۷ میلیون برگه سهم به ارزش ۲ میلیارد و ۸۵۵ میلیون ریال داد و ستد شد.

آخرین وضعیت شاخص فرابورس

شاخص فرابورس نیز امروز ۲ واحد افت داشت و بر روی کانال سه هزار و ۹۱۴ واحد ثابت ماند.

همچنین در این بازار یک میلیارد و ۵۰ میلیون برگه سهم به ارزش بیش از هفت هزار و ۵۰ میلیارد ریال داد و ستد شد.

در بین تمامی نمادها، قاسم ایران (قاسم)، نیروگاه زاگرس کوثر (بزاگرس)، مدیریت انرژی امید تابان هور (وهور) بیشترین تأثیر مثبت را بر شاخص این بازار داشتند.

در مقابل نماد پتروشیمی مارون (مارون)، سهامی ذوب آهن اصفهان (ذوب)، تولید برق عسلویه مپنا (بمپنا)، پالایش نفت لاوان (شاوان)، هلدینگ صنایع معدنی خاورمیانه (میدکو)، فولاد هرمزگان جنوب (هرمز) و پتروشیمی زاگرس (زاگرس) بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص برجاگذاشتند.