همتی: بانک‌ها روند خروج از بنگاه‌داری را ادامه دهند

سه شنبه،۱۴ آبان ۱۳۹۸ - ۱۷:۱۴

رئیس‌کل بانک مرکزی با اشاره به اقداماتی که بانک‌ها در خروج از بنگاهداری انجام می‌دهند بر تداوم روند این واگذاری‌ها تاکید کرد.

همتی: بانک‌ها روند خروج از بنگاه‌داری را ادامه دهند

«عبدالناصر همتی» در جلسه دوره‌ای با مدیران عامل بانکها، با اشاره به تاکید رهبر معظم انقلاب بر رونق تولید، اضافه کرد: با توجه به نیازهای واحدهای تولیدی به سرمایه در گردش پیشنهاد می‌شود بانک‌ها گروه‌های ویژه‌ای زیر نظر مدیر عامل تشکیل داده و واحدهای نیازمند نقدینگی را شناسایی و تامین کنند.

رئیس کل بانک مرکزی افزود: بانک مهمترین نهاد برای جذب پس‌اندازهای مردم است و سپرده‌گذاران عمده آن صندوق‌های بازنشستگی و بیمه‌ها و صندوق‌های سرمایه‌گذاری هستند و سهم سپرده‌گذاری مردمی در سپرده‌ها بسیار قابل ملاحظه است.

وی همچنین بر اهمیت نقش بانک‌ها در تامین مالی طرح‌های بزرگ اشاره و با توجه به شرایط اقتصادی کشور اهمیت پشتیبانی از تولید را مورد تاکید قرار داد.

رئیس‌کل بانک مرکزی با اشاره به تاکید رهبر معظم انقلاب بر رونق تولید، گفت: با توجه به نیازهای واحدهای تولیدی به سرمایه در گردش پیشنهاد می شود بانک‌ها گروه‌های ویژه‌ای زیر نظر مدیرعامل تشکیل داده و واحدهای نیازمند نقدینگی را شناسایی و تامین کنند.

جلسه دوره‌ای عبدالناصر همتی با مدیران عامل بانک‌ها و موسسات اعتباری صبح امروز در محل بانک مرکزی برگزار شد که در این جلسه، موضوعات مختلف از سوی مدیران عامل بانک‌ها مطرح و مورد بحث و بررسی قرار گرفت.