برج فناوری هرمز، پایگاه نوآوری هرمزگان

جمعه،۱۷ آبان ۱۳۹۸ - ۱۸:۴۵

برج فناوری هرمز متعلق به پارک علم و فناوری استان هرمزگان با حضور سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رییس جمهوری با اعتبار ۷۰ میلیارد ریال افتتاح و به بهره برداری رسید.

برج فناوری هرمز، پایگاه نوآوری هرمزگان

علی فتی، رییس پارک علم و فناوری هرمزگان در مراسم بهره برداری از این مرکز گفت: این برج با نام فناوری هرمز با ۴ هزارو ۱۵۳ مترمربع زیربنا در ۹ طبقه ساخته شده‌است. این برج دارای ۶۴ واحد اداری، سالن کنفرانس با ظرفیت ۷۰ نفر و ۴ واحد کارگاهی است. فضای کار اشتراکی این برج۴۰۰ متر و فضای ستاد پارک ۳۵۰ متر است.

سورنا ستاری معاون علمی وفناوری رییس جمهوری صبح امروز شنبه از طریق فرودگاه بین المللی بندرعباس وارد هرمزگان شد و مورد استقبال استاندار هرمزگان قرار گرفت.

سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رییس جمهور در آیین افتتاح این برج فناوری هرمز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: احداث چنین پروژه‌هایی باعث رخ دادن اتفاقات خوب است و موجب بوجود آمدن شرکت های دانش بنیان می‌شود. این یک شروع خوب است و در آینده اتفاقات خوبی در استان را به ویژه توسط بخش خصوصی در این استان شاهد خواهیم بود. ما بصورت جدی از چنین فضاها و کسانی که در آن مشغول هستند حمایت می کنیم.

فریدون همتی استاندار هرمزگان نیز در این مراسم گفت: ایجاد چنین فضای مناسبی کار شرکت‌های دانش بنیان  است و در این مرکز کارهای بزرگی توسط این شرکت‌ها انجام خواهد شد و در کنار یکدیگر هم افزایی داشته‌باشند تا موجب تحول استان شوند.

وی افزود: آنچه مهم است این است که شرکت‌های دانش بنیان کارهای تولیدی به خصوص در بخش های کشاورزی، صنعت، خدمات و... انجام شود.

وی در پایان اظهارداشت: بناست که شرکت‌هایی که وابسته به هر دانشگاهی است در این مرکز قرار گیرند و این مرکز به عنوان مرکز علمی و دانشی باعث شتاب بخشیدن به توسعه استان فعالیت نمایند.

ایجاد مراکز فناوری و نوآوری در سراسر کشور حرکت تازه ای است که موجب رشد توانمندی های داخلی و ملی و کاهش وابستگی می شود. این نیاز بخصوص در شرایط تحریم، تلاشی برای اداره کشور بدون وابستگی به نفت و پرهیز از خام فروشی است.

هدف از راه اندازی این برج، ایجاد فضای فیزیکی برای استقرار فناوران، نوآوران و شرکتهای دانش بنیان استان و ایجاد زیست بوم نوآوری و کارآفرینی در کشور است.

در حال حاضر 52 شرکت در پارک علم و فناوری استان هرمزگان هستند. از این تعداد 20 شرکت رشد یافته و آماده ورود به بازار هستند. این شرکتها تا پایان سال 97، 16 میلیارد تومان درآمد داشتند .