آغازعرضه و انتشار سه هزار میلیارد ریال اوراق صکوک در مناطق آزاد

دوشنبه،۲۰ آبان ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۲

مدیرعامل منطقه آزاد کیش از عرضه و انتشار سه هزار میلیارد ریال اوراق صکوک جهت ساخت پایانه فرودگاهی کیش، برای نخستین بار در مناطق آزاد خبرداد.

آغار عرضه و انتشار سه هزار میلیارد ریال اوراق صکوک در مناطق آزاد

غلامحسین مظفری، در حاشیه برنامه‌های روز کیش (۲۰ آبان) و بازدید از فرآیند پذیره نویسی عرضه اوراق صکوک سازمان منطقه آزاد کیش که با حضور مرتضی بانک دبیر شورای عالی مناطق آزاد  انجام شد،افزود: عرضه این اوراق که از امروز آغاز می‌شود؛  فرصتی ارزشمند برای کشور و توسعه منطقه آزاد کیش است.

غلامحسین مظفری اضافه کرد: طی سال‌های اخیر فشارهای زیادی را تحمل کرده‌ایم،  اما تجربه‌های ارزشمندی برای  توسعه، فرصت سازی و تقویت همکاری‌های اقتصادی در سطح ملی و منطقه‌ای به دست آورده‌ایم . 

مظفری  ادامه داد: بر اساس برنامه ریزی‌های صورت گرفته تا سال ۱۴۰۰ بیش از ۳۰ هزار میلیارد تومان پروژه در جزیره کیش و ۲۸۴ طرح در مناطق آزاد  اجرایی می‌شود، وی گشایش مرکز نو آوری کیش با ۱۶۰ دفتر برای استارت آپ‌ها و کلنگ زنی شهرک نوآوری کیش را از جمله این برنامه‌ها عنوان کرد. 

وی انتشار اوراق صکوک،‌ ایجاد صندوق‌های زمین و ساختمان، راه‌اندازی بورس بین الملل، راه‌اندازی هلدینگ، شرکت تامین سرمایه برای مناطق آزاد، تامین‌مالی از طریق اوراق منفعت و راه‌اندازی صندوق‌های سرمایه گذاری را از جمله برنامه‌های راهبردی منطقه آزاد کیش عنوان کرد.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش همچنین از برگزاری نمایشگاه اینوکس کیش به عنوان یک رویداد بزرگ اقتصادی و راهبردی نام برد و افزود:  این رویداد یک تلفیق مناسب از بازارهای مالی کشور است که با حضور مقامات بلندپایه اجرایی کشور و دولت در سطح معاون ریس جمهور و تعدادی از وزرا برگزار می‌شود و امیدواریم که شاهد فراهم شدن فرصت‌های سرمایه گذاری در این نمایشگاه باشیم.

یازدهمین نمایشگاه معرفی فرصت‌های سرمایه گذاری کشور و ششمین نمایشگاه بین‌المللی بورس بانک، بیمه و خصوصی‌سازی با عنوان تجاری کیش اینوکس  قرار است از ۲۷ تا ۳۰ آبان  با حضور مقامهای کشوری در این جزیره برپا شود.

به گفته مدیرعامل منطقه آزاد کیش بر اساس اهداف تعیین شده حداقل ۱۰ راهبرد کلان اقتصادی درششمین نمایشگاه کیش اینوکس و فرصت‌های سرمایه‌گذاری با حضور مقامات داخلی و خارجی مورد بررسی و ارزیابی قرار می‌گیرد.

وی ادامه داد: در حوزه معدن فعالیت‌های خوبی از بابت نشست‌های تخصصی انجام شده است و یکی از محورهای اساسی سازمان منطقه آزاد کیش، بحث ایجاد زمینه برای توسعه صادرات است و  این آمادگی را داریم که در کیش هر امکانی را برای صادرات فراهم کنیم.