دستگیری بدهکار 4 هزار میلیارد تومانی

پنج شنبه،۲۳ آبان ۱۳۹۸ - ۰۰:۰۷

رسول دانیال‌زاده، یکی از بدهکاران کلان بانکی کشور که به سلطان فولاد معروف شده بود، توسط نیروهای سپاه پاسداران به کشور بازگردانده شد.

دستگیری بدهکار 4 هزار میلیارد تومانی

به گزارش اقتصاد کارا، غلامحسین اسماعیلی سخنگوی قوه قضائیه  بدون اشاره به کشور محل دستگیری این متهم در این باره گفت: پس از گذشت یک ماه از علنی شدن موضوع فرار دانیال زاده، وی در یکی از کشورها شناسایی شده و پس از دستگیری به ایران بازگردانده شده است. سخنگوی قوه قضائیه پس از دستگیری دانیال زاده، او را از مرتبطان نزدیک اکبر طبری و حسین فریدون دانست.

گفته می شود وی مدتی پس از دستگیری و اعزام به زندان، با ارائه مدارکی دال بر درمان از زندان بیرون آمد و سپس از کشور خارج شد. بر اساس فیلم کوتاهی که در اختیار رسانه ها قرار گرفت، وی با یک فروند هواپیمای امارات ایرلاین به کشور بازگردانده شد.

رسول دانیال زاده نمین اهل اردبیل، سلطان فولاد ایران و مالک برج های لوکس روما رزیدنس و فلورا کامرانیه تهران و یکی از ابر بدهکاران نظام بانکی کشور است که گفته می شود توانسته تسهیلات کم بهره زیادی از شعب بانک ملت و ملی داخل و خارج  اخد کند. 4 فرزند وی ، عضو هیات مدیره شرکت های اقماری دانیال زاده به نام: شرکت صنایع لوله گالوانیزه روی پوشان قزوین، شرکت کارخانجات نورد و لوله سمنان، شرکت لوله گالوانیزه ماهان سمنان،  شرکت مجتمع فولاد گیلان، شرکت فولاد کاویان هستند.

او تعدادی از مجلل ترین ساختمان های ایران به نام روما رزیدنس، فلورا و مریم در کامرانیه و فرمانیه را ساخته است. یکی از اتهامات اکبر طبری معاون اجرایی سابق قوه قضائیه، دریافت پنت هاوس برج فلورا در فرمانیه در ازای اعطای مجوز ساخت شهرک باستی هیلز است.

فساد در سالهای اخیر موجبات گلایه بسیاری از مردم شده و قوه قضائیه در دور جدید مبارزه با مفسدان را از اهداف مهم خود می داند.