ارسال مصوبه حمایت از کار آفرینان به دولت

سه شنبه،۰۵ آذر ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۱

وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی،‌ با اشاره به ارسال مصوبه حمایت از کارآفرینان به دولت گفت: بر اساس این مصوبه، ۱۵۰ میلیارد تومان ضمانت‌نامه برای فعالیت‌های کوچک اقتصادی صادر شود.

ارسال مصوبه حمایت از کار آفرینان به دولت

«محمد شریعتمداری» در مراسم اختتامیه ششمین هفته جهانی کارآفرینی که در محل وزارت تعاون، ‌کار و رفاه اجتماعی برگزار شد، اظهار داشت: کارآفرینی جوانان با فرهنگ و اندیشه اسلامی،‌ کارآفرینی بسیجی است چرا که تلاش می‌کنند جامعه‌ای را از توانایی خود بهره‌مند کنند.

وی افزود: هفته جهانی کارآفرینی، توسعه و ترویج کارآفرینی نوین است زیرا با تغییر حوزه تکنولوژی و پیشرفت علم باید پوست‌اندازی در کارآفرینی مورد توجه قرار گیرد.

شریعتمداری با بیان اینکه تکیه بر دانش مهمتر از تکیه بر طبیعت است، گفت: راه‌های مقابله با تحریم،‌ توسعه کارآفرینی نوین است و این تنها با شعار حاصل نمی‌شود البته در همین راستا قدم هایی برداشته‌ایم.

وی اضافه کرد: ‌برای نمونه در حوزه نانو تکنولوژی و دارویی موفقیت‌هایی حاصل شده همچنین در حوزه گردشگری کارآفرینان اقدامات قابل توجهی انجام داده‌اند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به جلسه با رهبر معظم انقلاب اشاره کرد و گفت: در این جلسه رهبر معظم انقلاب بر اکرام کارآفرینان تاکید ویژه داشتند زیرا اگر جایگاه اجتماعی کارآفرینان مورد عنایت قرار گیرد مشوق بزگی خواهد بود هر چند این افراد نیاز به حمایت مالی نیز در این حوزه دارند.

وی ادامه داد: معمولا کارآفرینان جوان، وثیقه برای دریافت تسهیلات ندارند و دولت می‌تواند در این زمینه به عنوان واسطه‌ای عمل کند.

وزی کار اظهار داشت: مصوبه حمایت از کارآفرینان یکی از اقدامات واسطه‌ای دولت است و در این مصوبه پیشنهاد شده ۱۵۰ میلیارد تومان ضمانت‌نامه برای فعالیت‌های کوچک اقتصادی صادر شود.علاوه بر آن برای تسهیل رفت و آمد به کشورهای دیگر نیز مقدماتی پیش‌بینی شده که به زودی این مصوبه ابلاغ می‌شود.