فشار آمریکا بر آلمان برای محدود کردن تجارت با ایران

چهارشنبه،۰۶ آذر ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۱

مشاور امنیت ملی آمریکا در ادامه رویکرد فشار حداکثری و جنگ اقتصادی دولت «دونالد ترامپ» علیه ملت ایران، از آلمان خواست از سیاست‌های واشنگتن مبتنی بر تحریم کشورمان پیروی کند.

فشار آمریکا بر آلمان برای محدود کردن تجارت با ایران

به گزارش دویچه‌وله آلمان، «رابرت اوبراین» که ۱۸ سپتامبر(۲۸ شهریور) پس از کنار گذاشته شدن «جان بولتون» از سمت مشاور امنیت ملی آمریکا به این پُست منصوب شده، از دولت آلمان خواسته است به مبادلات بازرگانی و همکاری اقتصادی با ایران پایان دهد.
اوبراین خواستار اعمال فشار بیشتر بر ایران و اعمال سیاست تحریم‌ها با هدف کسب یک توافق هسته‌ای جامع و دائمی شده است.

اوبراین در گفت‌وگو با روزنامه آلمانی «بیلد»" از سیاست‌های اقتصادی آلمان در قبال ایران انتقاد کرده و گفته، آلمان نیز باید راهکار دولت دونالد ترامپ در قبال ایران را به عنوان الگوی خود برگزیده و تحریم‌های اقتصادی شدیدی علیه تهران اعمال کند.
مشاور امنیت ملی کاخ سفید آمریکا گفته، او نمی‌تواند دلیل پافشاری آلمان به ادامه معامله و همکاری اقتصادی با تهران را متوجه شود. او با انتقاد از سیاست دوستانه دولت آلمان در برابر ایران، خاطرنشان کرده: «دولت آلمان باید از طریق همراه شدن با تحریم‌های جامع و فراگیر اقتصادی ایران از سوی آمریکا، جمهوری اسلامی را وادار به شرکت در مذاکره بر سر مناقشه هسته‌ای کند.»

به اعتقاد اوبراین، توافق مورد نظر آمریکا در ارتباط با مناقشه هسته‌ای با ایران باید «دائمی» باشد؛ همچنین «این توافق باید برنامه موشکی ایران، وضعیت حقوق بشر و دخالت‌های منطقه‌ای» را نیز در بر گیرد.